دنیای اقتصاد - اصفهان - محمد بهرامی: اولین نشست مشترک تشکل‌های اقتصادی استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان و جمع کثیری از مسوولان سازمان‌ها، ادارات دولتی و تشکل‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان برگزار شد. استاندار اصفهان در این نشست گفت: فائق آمدن بر ناهماهنگی‌ها می‌تواند زمینه ساز مناسبی برای رشد مسائل اقتصادی باشد و پیشرفت نیازمند همدلی، مشارکت و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و استعدادهای مادی و معنوی است. علیرضا ذاکر اصفهانی گفت: نوع نگاه من به مسائل به‌‌گونه‌ای است که نخبه‌گرایانه فکر می‌کنم و با این نگاه می‌شود کشور را به آستانه پیشرفت نزدیک کرد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی نیز دراین نشست با اشاره به شکست اقتصاد دولتی در جهان، گفت: اصل ۴۴ با روح خود زاویه پیدا کرده است، چرا که تعهداتی که با اجرای طرح تحول می‌بایست در قالب یارانه به کمک بخش تولید و صنعت بیاید به وام تبدیل شد و وام‌ها هم با توجه به مشکلاتی که بانک‌ها دارند به طور کامل عملی نمی‌شوند. اسلامیان از تشکل‌ها به عنوان مکانیزم و وسیله‌ای نام برد که مسوولان استان می‌توانند از آن به نحو مطلوب استفاده کنند. وی اصفهان را شهری بزرگ، پرکار و فعال دانست و گفت: لازم است تشکل‌های اقتصادی با گردهم آمدن بتوانند با یک آهنگ و روش مشترک خدمتگزاری کنند. نایب رییس اتاق صنعت و معدن اصفهان نیز با اذعان به اینکه خروجی این نشست‌ها می‌تواند، همدلی و همفکری باشد، گفت: باید مسائل مهم‌تر را در این وانفسای مشکلات اقتصادی شناسایی و پیگیری کنیم.

تولایی که ریاست اتاق بازرگانی کاشان را نیزبرعهده دارد، تاکید کرد: باید با هماهنگی موضوعات مهم اقتصادی را به نتیجه برسانیم و برای کار نیاز است برنامه‌ای داشته باشیم که راه حلی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ارائه دهد.