دنیای اقتصاد - اصفهان - مهدی فولادگر: یک هیات سرمایه‌گذاری از شرکت فنلاندی Rantotek به منظور بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان میهمان اتاق بازرگانی اصفهان شد و با رییس و اعضای هیات نمایندگان دیدار و گفت‌وگو کرد. رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار هدف از حضور این هیات فنلاندی را فروش تکنولوژی به اصفهان دانست و اهداف آن را در سه بخش تشریح کرد.

خسرو کسائیان نصب دستگاه‌های زباله سوز و تولید الکتریسیته از این روش را زمینه اول همکاری، خط تولید خانه‌های پیش ساخته با سرعت بالا را به عنوان دومین پیشنهاد و ترن سریع السیر اصفهان - تهران را سومین پروژه پیشنهادی گروه فنلاندی برای سرمایه‌گذاری در اصفهان نام برد.

رییس اتاق اصفهان وجود پتانسیل‌های صنعتی، دانش فنی و خدمات فنی مهندسی در اصفهان را در اجرای این پروژه‌ها بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: نکته قابل توجه در این پیشنهادات وجود توان مهندسی در کارشناسان بومی است، چرا که بخش قابل توجهی از ساخت تجهیزات و تامین اکثر مواد اولیه برای این پروژه‌ها در داخل امکان‌پذیر است و همین امر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری در این موارد بیش از پیش جذابیت داشته باشد. وی اقامت خوشی را برای میهمانان فنلاندی در اصفهان آرزو و ابراز امیدواری کرد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حداقل یکی از این پروژه‌ها در اصفهان اجرایی ‌شود.

«هاکالا» سرپرست گروه فنلاندی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان گفت: در سفر به اصفهان به دنبال این هستیم که فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین دوکشور را بررسی کنیم. وی با اشاره به توانمندی‌های مجموعه همراهان خود در زمینه‌های مختلف گفت: هدف اصلی ما بررسی نیازهای اصفهان خصوصا در زمینه پسماند و انتقال تکنولوژی تولید برق از زباله است که امروزه نیاز شهرهای مدرن محسوب می‌شود و نمونه‌های موفقی توسط این گروه در کشورهای مختلف از جمله تایلند به بهره‌برداری رسیده است. وی با اشاره به وجود روزانه ۵۰۰ تن زباله در اصفهان و امکان تولید میزان قابل توجهی الکتریسیته از این زباله‌ها گفت: امروز موفق به امضای دو یادداشت تفاهم با شهرداری اصفهان شدیم و معتقدیم جمع حاضر در این جلسه به نمایندگی از توانمندی‌های استان می‌توانند در این پروژه‌ها با ما همکاری خوبی داشته باشند. وی با اشاره به توان صنعتی اصفهان گفت: خوشبختانه پتانسیل‌ صنعتی اصفهان این امکان را به وجود می‌آورد که ساخت اکثر تجهیزات برای انجام این پروژه در اصفهان صورت گیرد.