دنیای‌اقتصاد -بوشهر- اصغر اقبال مجرد: رییس سازمان شیلات ایران گفت: با عرضه میگوی پرورشی بوشهر در بازارهای داخلی بخش مهمی از تولید این آبزی در داخل مصرف خواهد شد. امین‌الله تقوی در نشست ستاد عالی میگوی استان بوشهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به محدودیت ذخایر دریایی، برای حفظ این ذخایر توسعه صنعت پرورش میگو در کشور ضروری است. صنعت پرورش میگو می‌تواند زمینه جهش تولید در بخش آبزیان باشد که به دلیل وجود برخی مسائل و مشکلات در این صنعت، رغبت مسوولان به این صنعت کم بود ولی با اتفاقاتی که سال گذشته در این بخش افتاد خیلی از این مشکلات حل شد.

وی با بیان اینکه صنعت پرورش میگو صنعتی درآمدزا است و نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در جامعه دارد، ادامه داد: دوبار پرورش میگو در سال در استان‌های هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان و بوشهر، افزایش تولید در بوشهر، کنترل بیماری لکه سفید در خوزستان از جمله اتفاقاتی است که در سال قبل برای رونق دوباره صنعت پرورش میگو افتاده است. تقوی بر ضرورت برگزاری جشنواره‌های غذای میگو و فرهنگسازی در زمینه مصرف این گونه آبزیان در کشور تاکید کرد. وی یادآورشد: برای به نتیجه رسیدن و پایداری صنعت پرورش میگو، پرداخت یارانه از سوی دولت ضروری است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز گفت: پارسال سه هزارو ۲۰۰تن میگوی پرورشی از گونه وانامی در استان بوشهر تولید شد. اردشیر یاراحمدی افزود: این میزان میگوی پرورشی در ۷۳مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر تولید شده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز هشت مرکز برای وارد کردن مولد در استان بوشهر اعلام آمادگی کرده‌اند و پیش بینی می‌شود یک‌هزار و ۴۰۰هکتار زیرپوشش پرورش میگو قرار گیرد و چهار هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شود.

یاراحمدی اجرای مصوبه هیات دولت در زمینه بدهی پرورش‌دهندگان، تامین برق بخشی از سایت‌های پرورش میگو، فراهم کردن زیرساخت‌های این صنعت و برداشتن محدودیت از صدور مجوز برای پرورش‌دهندگان میگو را مورد تاکید قرار داد.