دنیای‌اقتصاد- اصفهان - محمد بهرامی: رییس سازمان امور اقتصاد و دارایی اصفهان گفت: در راستای نامگذاری سال جاری با عنوان جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، ستاد مرکزی هماهنگی اجرای فرمان جهاد اقتصادی با مسوولیت استاندار، از یک هسته مرکزی و ۱۱ کمیته در حوزه‌های مختلف اقتصادی تشکیل شده است که با مشارکت مدیران استانی، دستگاه‌های اجرایی استان، دانشگاهی‌ها و صاحبنظران کار خود را شروع کرده است. احمدوند افزود: هر کدام از کمیته‌های مذکور موظفند حوزه تخصصی خود را مورد بررسی قرار دهند و نظرات و پیشنهادات خود را در ستاد مرکزی مطرح و تصویب کنند و سپس در جهت اجرای آن گام بردارند تا بتوانیم در پایان سال کارنامه قابل قبولی در اجرای فرمان جهاد اقتصادی داشته باشیم.

مشاور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: درست مصرف کردن و تولید با کیفیت و قیمت مناسب مهم‌ترین مفاهیم جهاد اقتصادی هستند، لذا اگر جهاد اقتصادی خوب تشریح شود می‌تواند انرژی مردم را در جهت برطرف کردن مشکلات و موانع تجمیع کند و ماشین اقتصادی کشور می‌تواند با سرعت قابل توجهی به پیش برود. بنابراین باید با اطلاع‌رسانی درست این بخش از ذهن مردم را تحریک کرد که هرگونه فعالیت اقتصادی که برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور انجام می‌دهند مقدس است.

احمدوند تصریح کرد: الزامات جهاد اقتصادی این است که ما باید نقشه راه داشته باشیم و فرصت‌ها و محدودیت‌ها را بشناسیم و به فعالیت‌های دانش بنیان اهمیت بدهیم، تا بتوانیم از راه علم تولید ثروت کنیم. وی افزود: ارزیابی‌ها نشان داده است که سرعت و توان فعلی ماشین اقتصادی کشور در تحقق اهدافش مطابق سند چشم‌انداز بیست ساله کشور ممکن است با مشکلاتی مواجه باشد بنابراین، یک حرکت جهادی لازم است که سرعت و توان ماشین اقتصادی کشور را افزایش دهد و رشد اقتصادی را از متوسط حدود ۴ درصد به حدود ۸ درصد در آینده برساند.

رییس ستاد سرمایه‌گذاری استان اصفهان ضمن مناسب ارزیابی کردن زیرساخت‌های اقتصادی این استان گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری نهایت تلاشمان را می‌کنیم چرا که موتور حرکت رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری است که اگر سرمایه‌گذاری افزایش یابد به‌دنبال آن تولید و اشتغال و رفاه عمومی نیز افزایش می‌یابد.