دنیای اقتصاد - کردستان - مقصودی: مدیر توسعه و مهندسی شرکت مخابرات استان کردستان با اشاره به خصوصی شدن این شرکت از دو سال گذشته، توسعه ارتباطات و زیرساخت‌های ارتباطی در استان را منوط به اختصاص اعتبارات دولتی دانست و گفت: شرکت مخابرات اکنون تنها در نقاطی که توجیه اقتصادی دارد اقدام به سرمایه‌گذاری و توسعه می‌کند. همایون طهماسبی در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه بعد از خصوصی شدن شرکت مخابرات، این شرکت براساس توجیه اقتصادی و بازگشت سرمایه اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند، افزود: در نقاط روستایی و دورافتاده مجوز سرمایه‌گذاری و توسعه خطوط ارتباطی را به دلیل نداشتن اعتبارات این بخش نداریم.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران بابت توسعه به نقاط دور افتاده‌ای که فاقد توجیه اقتصادی هستند اعتباری به شرکت مخابرات کردستان نمی‌دهد، گفت: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و توسعه آن در مناطق محروم و دورافتاده تنها باید از طریق اعتبارات دولتی استانی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از خصوصی شدن شرکت مخابرات در ۳۰۰ نقطه استان طرح تلفن‌های بی‌سیم اجرا شد، گفت: اکنون تنها ۵۰ درصد از این طرح اجرا شده و بعد از خصوصی شدن شرکت مخابرات این طرح به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی و بازدهی کافی متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه خطوط ارتباطی در روستاها ضررده هستند، گفت: شرکت مخابرات آمادگی واگذاری شبکه ارتباطی به شوراهای اسلامی روستاها را دارد و برای بحث نگهداری این خطوط نیز به بهره‌برداران کمک می‌کند.