دنیای‌اقتصاد- آذربایجان شرقی- علی نیک‌رفتار: پروژه ۱۲ میلیارد تومانی ایجاد فرودگاه محلی ارس در زمینی به وسعت ۱۲۰ هکتار در محدوده منطقه آزاد ارس آذربایجان‌شرقی کلنگ‌زنی شد. با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و پروفسور رحیم رحمان‌زاده، رییس مرکز بین‌المللی جراحی مفاصل و استخوان برلین، عملیات اجرایی این پروژه مهم آغاز شد.

استاندار استان در حاشیه این مراسم گفت: منطقه آزاد ارس به دلیل دارا بودن پتانسیل‌های خاص برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و تجارت و گردشگری نیازمند زیرساخت‌های لازم برای توسعه در این زمینه است و فرودگاه ارس مهم‌ترین نقش را در این مسیر ایفا خواهد کرد.

علیرضا بیگی افزود: احداث فرودگاه ارس از مصوبات دور اول سفرهای ریاست‌جمهوری است و یکی از اصلی‌ترین نیازهای منطقه آزاد ارس برای رشد اقتصادی و پویایی منطقه در قبال جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

علیرضا مقیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ارس هم از اتمام فاز اول فرودگاه ارس در مدت ۳ ماه خبر داد و با اشاره به مشخصات این طرح گفت: با هدف جلب رضایت و سهولت تردد سرمایه‌گذاران و گردشگران و اجرای برنامه‌های تفریحی هوایی در آسمان ارس با هزینه ۱۲ میلیارد تومان و با پرواز هواپیماهای کلاس ۵۰ نفری اجرا خواهد شد.