دنیای اقتصاد - اصفهان - محمد بهرامی: استاندار اصفهان در دیدار از پتروشیمی اصفهان با اشاره به استقرار هشت هزار واحد صنعتی در استان اصفهان گفت: اصلی‌ترین وظیفه ما حفظ و ارتقای این واحدهای تولیدی در استان است. علیرضا ذاکر اصفهانی گفت: مدیریت استان به دنبال ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت ملی است و بر همین اساس به بخش صنعت توجه ویژه‌ای دارد. وی ادامه داد: پالایشگاه و شرکت پتروشیمی اصفهان باید با تعامل و همکاری هر چه بیشتر درصدد حل مشکلات باشند. وی تامین مواد اولیه پتروشیمی را از اولویت‌های کاری پالایشگاه اصفهان دانست و گفت: یکی از مشکلات پتروشیمی اصفهان اخذ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی است. استان اصفهان قطب صنعت کشور است و دستگاه‌های مربوطه برای حل این مشکل مساعدت لازم را به‌عمل آورند.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی اصفهان نیز گفت: ۶۰۰ اشتغال مستقیم و سه هزار اشتغال غیرمستقیم در شرکت پتروشیمی ایجاد شده است. مرتضی خالقی فر افزود: خوراک دریافتی این شرکت بر اساس قیمت بنزین سوپر اعلامی از طرف امور بین‌الملل وزارت نفت توسط پالایشگاه تامین می‌شود و در صورتی که خوراک پتروشیمی از سوی پالایشگاه اختصاص پیدا نکند، مجبور به تعدیل ۲۰۰ نیروی انسانی در این شرکت هستیم. وی مهم‌ترین مشکل این مجتمع را تامین خوراک و قیمت خوراک دانست.

مرتضی خالقی با بیان اینکه این واحد تولیدی با ۶۶ میلیارد تومان تکمیل شده است، تصریح کرد: حل مشکل بیکاری و تعدیل نیرو و حل مشکل اخذ پروانه بهره‌برداری واحد تولیدی این شرکت را از استاندار خواستاریم.