دفتر نمایندگی وزارت خارجه در کرمانشاه گشایش یافت

دنیای اقتصاد- کرمانشاه- الهام اکبری: با حضور حسن قشقاوی «معاون کنسولی، پارلمانی و ایرانیان وزارت امور خارجه»، استاندار کرمانشاه، سرکنسولگر جمهوری عراق در کرمانشاه، معاونین استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه غرب کشور در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید. حسن قشقاوی در این مراسم گفت: کرمانشاه مستعد تبدیل شدن به یک استان بین‌المللی است، زیرا دارای مرزهای طولانی با عراق بوده، سرکنسولگری عراق در این استان فعال است و دارای استعداد صادراتی بسیار بالایی است و همچنین از وجود یک فرودگاه بین‌المللی بهره می‌برد.

وی با اشاره به اینکه دفتر یاد شده نوزدهمین دفتر از این نوع است که در استان‌های مختلف فعالیت خود را آغاز می‌کند، وجود بیش از ۳ هزار اتباع خارجی در استان، دسترسی استان به مناطق غرب کشور، زیرساخت‌های مناسب، وجود بازارهای پرویز خان و خسروی را از دیگر پتانسیل‌های استان کرمانشاه برای تبدیل شدن به یک استان بین‌المللی عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور با حضور دیپلمات برجسته‌ای چون جمشید پرویزی که خود از اهالی کرمانشاه است و در آخرین پست خود به عنوان مسوول دیپلماسی رسانه‌ای و تبلیغاتی در نروژ فعال بوده، اداره می‌شود.

قشقاوی همچنین ارائه تسهیلات ویزایی، رسیدگی به امور اتباع خارجی، همکاری با سرکنسولگری عراق و تبیین سیاست خارجی را از مهم‌ترین کارکردهای این دفتر در آینده توصیف کرد.

«استاندار کرمانشاه» نیز در خصوص افتتاح این دفتر به مرکزیت کرمانشاه گفت: کرمانشاه مرکز غرب کشور است و دارای مرزهای طولانی با عراق است که همین مساله منجر به تردد زوار بسیاری از این استان به کشور عراق است.

سید دادوش‌ هاشمی تصریح کرد: حجم عظیم صادرات از طریق مرز کرمانشاه به عراق، پتانسیل قوی کشاورزی، صنعتی، گردشگری و موارد عدیده دیگر، می‌طلبید تا چنین دفتری برای رفع موانع و مشکلات مختلف تشکیل شود.