دنیای‌اقتصاد- اصفهان - محمد بهرامی: نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در اصفهان عصر روز یکشنبه در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی به اتفاق رییس هیات تجاری کشور آفریقایی مالی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، « زهرا اخوان نسب» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست خصوصی گفت: این اتاق، آمادگی توسعه روابط اقتصادی با دیگر کشورها را دارد.

وی اصفهان را یکی از شهرهای تاریخی و قطب مهم صنعتی کشور، برشمرد و گفت: اصفهان در زمینه تولید محصولات کشاورزی در کشور حایز رتبه سوم است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: اصفهان به عنوان مرکز اصلی گذر پروازهای بین‌المللی و پل ارتباط بین جنوب با شمال کشور، همواره نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند و شرایط مساعدی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی، ایجاد کرده است. وی جذابیت اصفهان در زمینه توریسم و تولید کالاهای صنعتی را از دیگر توانمندی‌های استان در توسعه روابط اقتصادی برشمرد و گفت: صادرات استان عمدتا به کشورهای عراق، ترکیه، امارات، کویت و آسیای میانه است.

«فاتوماتا کیتا»، رییس هیات تجاری کشور مالی هم در این جلسه گفت: مرکز توسعه فعالیت بانوان کشور «مالی» شامل گروهی از تجار مالی است، که در زمینه صنعت و تولید فعالیت می‌کنند.