دنیای‌اقتصاد- هرمزگان- علی نظری: رییس دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یک جراحی بزرگ اقتصادی در کشور بود، تاثیر اجرای این قانون در رشد اقتصاد کشور را کاملا مشهود دانست. «احمد نوحه‌گر» در جمع تعدادی از روسای دانشگاه‌های منتخب کشور در همایش هدفمند کردن یارانه‌ها و تاثیرات آن بر حامل‌های انرژی و تشکل‌های صنفی و آموزشی دانشگاه‌ها گفت: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در انطباق با قانون اساسی و برنامه چهارم توسعه و در راستای اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ساله و خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اقتصادی دولت‌ها در جهت توزیع عادلانه درآمد، ایجاد ثبات اقتصادی، حمایت از اقشار خاص، تولید برخی از کالاها و خدمات بوده است که سابقه بسیار طولانی دارد. وی با بیان اینکه هدفمند شدن یارانه‌ها اثرات و فواید خاصی را به دنبال داشته است، گفت: این فواید و مزایا به دانشگاه‌ها با توجه به پتانسیل‌های موجود، کمک خواهد کرد تا با برنامه‌ریزی اصولی آن را به نحو مطلوب و شایسته‌ای مدیریت نمایند.

رییس دانشگاه هرمزگان ابراز داشت: مطالعات نشان داده که به‌رغم اهداف مورد پیگیری از سوی دولت‌های سابق و همچنین اختصاص حجم بسیار عظیمی از منابع کشور برای پرداخت یارانه‌ها در اشکال مختلف تاکنون میزان دستیابی به اهداف ناچیز بوده و تناسبی با حجم منابع و مصارف نداشته است.