دنیای‌اقتصاد- استان البرز- نازنین میرزایی: مدیر کل اداره کار و امور اجتماعی کرج گفت: در سال ۹۰ قرار است دولت دو میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که بخش عمده‌ای از این مقدار در استان البرز صورت خواهد گرفت. میراحد حسینی گفت: هم‌اکنون در استان البرز نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و از این تعداد ۶۹۰ هزار نفر در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی مشغول به کار هستند.

حسینی افزود: از این تعداد کارگر ۳۷۰ هزار نفر بیمه شده‌اند و نرخ مشارکت تقریبا ۳۹ درصد بوده است و تلاش می‌شود که این رقم به ۴۵ درصد برسد.

حسینی عنوان کرد: با اجرای طرح بنگاه‌های زود بازده ۵۵۰ میلیارد تومان برای اشتغال هزینه شده و در نتیجه ۲۷ هزار نفر شاغل شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار میلیارد تومان نیز برای اشتغال و تولید و صنعت تخصیص خواهد یافت و با اجرای طرح ساماندهی مشاغل خانگی این صنایع تا یک میلیارد می‌توانند از اعتبارات استفاده کنند و به ازای هر یک میلیون تومان یک نفر به کار اشتغال داشته باشد.

حسینی ابراز کرد: با تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد شده است

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان البرز یادآور شد: با آموزش کارآفرینی که به‌گونه‌ای طراحی شده که روش ایجاد کسب و کار را آموزش می‌دهد، کانون کار آفرینان تشکیل شده که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال خواهد داشت.

وی افزود: موسسات کاریابی خصوصی هم در استان وجود دارد و این موسسات بین تولیدکننده و متقاضی کار واسطه هستند که در سال گذشته ۵۰ هزار نفر در آنها ثبت‌نام کرده و از این تعداد ۱۳ هزار نفر به کار مشغول شدند.