دنیای اقتصاد- تبریز- علی نیک‌رفتار: رییس هیات تحقیق و تفحص از مناطق آزاد کشور به همراه نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی از منطقه آزاد ارس بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این منطقه قرار گرفتند. رییس هیات تحقیق و تفحص از مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس، اقدامات و فعالیت‌های انجام یافته در این منطقه را مثبت و رو به رشد اعلام کرد.

خیری با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجام یافته در این منطقه نوید بخش آینده ای روشن برای آن است، افزود: پیشرفت‌های منطقه آزاد ارس در زمینه‌های اقتصاد و گردشگری قابل توجه است. سرمایه‌گذاری‌های خوبی در منطقه انجام و بسیاری از زیر ساخت‌های منطقه آماده شده است.

وی منطقه آزاد ارس را یک موقعیت و نعمت برای رشد و شکوفایی منطقه و استان آذربایجان شرقی دانست و تصریح کرد: با توجه به وجود پتانسیل‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری، آینده منطقه آزاد ارس روشن بوده و مسیر پیشرفت هموارتر از گذشته است.

خیری از تعاملات مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد ارس با استان و مسوولان منطقه قدردانی کرد و آن را عامل مهمی در توسعه منطقه دانست. وی همچنین بر حل مشکلات موجود در بخش اراضی محدوده منطقه آزاد ارس تاکید کرد.

رییس هیات تحقیق و تفحص مناطق آزاد مجلس بر توجه به رونق کالای همراه مسافر در گمرک جلفا تاکید کرد و گفت: این موضوع را به دلیل نقش بسزایی که در رونق اقتصاد مردم و منطقه دارد در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: مجلس آماده است مسائل پیش روی مناطق آزاد و نیز مواردی که در هیات تحقیق و تفحص نیز بحث می‌گردد را در قالب لوایحی که از طرف دولت باید تهیه و ارسال شود، بررسی نماید.

سیاست جدید منطقه آزاد ارس تعامل صمیمانه با مسوولان و مردم است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تعامل و همکاری سازنده با مردم و مسوولان جهت پیشبرد اهداف ترسیم شده سازمان منطقه آزاد ارس را سیاست جدید این مجموعه اعلام کرد. مقیمی گفت: سعی داریم با ایجاد فضاهای مناسب و تامین زیرساخت‌های لازم شاهد تغییرات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری و توسعه اقتصاد باشیم.

علیرضا مقیمی گفت : سعی داریم در راستای تحقق شعار جهاد اقتصادی رفع مشکلات بیکاری منطقه را در اولویت قرار دهیم.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود آمار دقیق از بیکاران، معاونت تحقیق و توسعه سازمان با همکاری فرمانداری شهرستان در حال جمع‌آوری آمار دقیق بیکاران هستند و به محض اتمام این طرح اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهیم داد.