دنیای اقتصاد - تبریز - رعنا نیک‌رفتار: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: راه‌اندازی سایپای آذربایجان زنجیره خودرو‌سازی آذربایجان شرقی را مستحکم‌تر می‌کند. دکتر رضا رحمانی طی نشستی با مدیرعامل و هیات بلند‌پایه گروه خودرو‌سازی سایپا در تبریز که به دعوت ایشان به این شهر سفر کرده بودند با عنوان اینکه گروه صنعتی

ایران‌خودرو با ساخت دو کارخانه خودروسازی در این استان سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است که با رفع چالش‌های پیش رو قطعا بازار جدیدی باز خواهد شد، افزود: زنجیره کامل خودروسازی در طول سالیان گذشته در تبریز و آذربایجان شرقی ایجاد شده و حضور یکی دیگر از خودروسازان بزرگ کشور یعنی سایپا در این استان این زنجیره را مستحکم‌تر می‌کند.

وی افزود: وجود زنجیره خودروسازی شامل قطعه‌سازی، ریخته‌گری، موتور‌سازی، گیربکس و... در آذربایجان شرقی در کنار مزیت‌هایی مانند مناطق ویژه اقتصادی و آزاد پتانسیل مضاعفی برای خودروسازان جهت حضور فعال در این استان فراهم کرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان در آذربایجان شرقی آمادگی دارند تا تمام تسهیلات موجود در این مناطق را با شرایطی سهل و روان برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های سایپا در استان ارائه کنند.

وی گفت: آذربایجان شرقی به دلیل پتانسیل‌های جغرافیایی می‌تواند به عنوان پایگاهی برای صادرات محصولات

خودروسازان به شمار رود.

همچنین دسترسی به بازارهای فروش و نیز توان تجاری آذربایجان شرقی از مزایای دیگر این استان برای صادرات محسوب می‌شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار همه ظرفیت‌های فنی و تجاری موجود در استان برای خودروسازی، وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد هم می‌تواند برای خودروسازان مورد توجه قرار گیرد.

دکتر رحمانی تاکید کرد: وجود بخش خصوصی مطمئن و کاربلد در آذربایجان شرقی که می‌تواند سایپا را در توسعه فعالیت‌های خود در این استان همراهی کند نیز به عنوان دیگر جذابیت سرمایه‌گذاری در این استان مطرح است.