دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف پور: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: ۴ طرح عمده در مجموعه صنعت نفت آماده افتتاح هستند که قرار است این طرح‌ها در دهه فجر به دست مدیران کشوری افتتاح شوند. حمید بورد در نشست خبری که در محل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد، این طرح‌ها را شامل طرح جمع‌آوری گازهای همراه میدان نرگسی در استان بوشهر، طرح توسعه کارخانه نمک‌زدایی بنگستان اهواز، نمک‌زدایی رگ سفید و طرح اصلاح پروژه چند‌راهه گناوه اعلام کرد و گفت: حداقل۱۰ طرح دیگر علاوه بر این طرح‌ها در اختیار داریم که به اتمام رسیده‌اند. وی افزود: این ۴ طرح هر کدام در حد یک مجموعه بزرگ هستند. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: نصب ۳۰ دستگاه تلمبه مکشی یکی دیگر از پروژه‌های قابل افتتاح است. این طرح برای نخستین‌بار در مناطق نفت‌خیز جنوب و در مدت‌زمان حدود ۲ سال اجرا شده‌است.

بورد با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی از نهم تا ۱۲ بهمن‌ماه در اهواز، گفت: تلاش ما این است که با توجه به اینکه خوزستان و اهواز قطب انرژی و نفت کشور است بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اهواز را مرکز برگزاری نمایشگاه نفت قرار دهیم.

وی بیان کرد: این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای تبادل افکار باشد؛ همچنین قرار است جلسات همفکری با محوریت ساخت داخل و بومی‌سازی قطعات در این نمایشگاه برگزار شود. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به افزایش سطح کمی نمایشگاه نفت و گاز نسبت به سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم حداقل تا روز برگزاری نمایشگاه

۱۰ درصد افزایش از نظر سطح کمی داشته باشیم. وی در ادامه با تاکید بر لزوم بومی‌سازی کالاها و قطعات، تصریح کرد: دستیابی به ساخت داخل هزینه‌هایی در پی دارد؛ ما این آمادگی را داریم با کمک بخش خصوصی این هزینه‌ها را بپردازیم.

رونمایی ۳ محصول جدید

بورد در ادامه به طرح‌های عام‌المنفعه اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال پروژه‌ عام‌المنفعه در قالب اجرای ۵۲۴ پروژه به اجرا رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به جاده‌سازی‌ها با مشارکت این شرکت اظهارکرد: از جمله اینها می‌توان به مسیر اهواز ـ مسجدسلیمان، مسجدسلیمان ـ ایذه و ماهشهر ـ سربندر اشاره کرد. بورد با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه حفظ محیط زیست اقدامات بزرگی را انجام داده است، افزود: پرداخت آلایندگی از جمله این اقدامات است؛ عوارض آلایندگی این شرکت به سازمان دارایی پرداخت می‌شود.