دنیای اقتصاد-کرمانشاه- الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: در ایام الله دهه فجر امسال، ۱۳۶۴ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۵ هزار و ۹۸۳ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال در استان کرمانشاه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. مهندس سید‌دادوش‌هاشمی افزود: از این تعداد، ۶۵۹ طرح آن با اعتبار ۳ هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۴۱۸ میلیون ریال مربوط به طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی و ۷۰۵ طرح آن با اعتبار ۲ هزار و ۶۲۸ میلیارد و ۱۶ میلیون ریال مربوط به بخش اقتصادی و کشاورزی استان است.

هاشمی خاطرنشان کرد: از مجموع طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در بخش عمرانی، ۶۴۳ طرح با اعتبار ۳ هزار و ۱۲۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال مربوط به پروژه‌های قابل افتتاح و ۱۶ طرح نیز با اعتبار ۲۲۹ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال مربوط به پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی است. وی همچنین با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح و آماده کلنگ‌زنی در بخش اقتصادی و کشاورزی به مناسبت دهه مبارک فجر امسال در استان کرمانشاه گفت: ۶۹۶ طرح با اعتبار ۳۳۲ میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال مربوط به طرح‌های قابل افتتاح و ۹ طرح نیز با اعتبار ۲ هزار و ۲۹۵ میلیارد و ۷۹۴میلیون ریال مربوط به طرح‌های آماده کلنگ‌زنی در این بخش می‌باشد. وی در ادامه به تحولات صورت گرفته در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی سال‌های گذشته به ویژه با روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم، جهش فوق‌العاده‌ای در بخش‌های مختلف استان صورت گرفت و هم‌اکنون زیرساخت‌های لازم برای حرکت استان به سمت توسعه، پیشرفت و بالندگی ایجاد شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال گذشته و همچنین مصوبات سفرهای استانی دولت خدمتگزار اظهار کرد: با اجرای کامل این مصوبات شاهد توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر استان در تمامی زمینه‌ها خواهیم بود. رییس شورای اداری استان با بیان اینکه استان کرمانشاه باید به عنوان یک استان سرآمد و برجسته به کشور معرفی شود، تصریح کرد: کرمانشاه دارای ظرفیت‌های ارزشمندی در ابعاد مختلف است و لازم است این ویژگی‌های برجسته از طریق رسانه‌ها و مطبوعات به ساکنان دیگر نقاط کشور معرفی شود که این از وظایف خطیر رسانه‌های استان محسوب می‌شود. استاندار کرمانشاه در پایان گفت: امیدواریم تمامی این اقدامات منجر به رونق اقتصادی، افزایش درآمد و بالندگی بیش از پیش استان شود و کرمانشاه به جایگاه اصلی خود که مستحق آن است، ارتقا یابد.