دنیای اقتصاد - تبریز - رعنا نیک رفتار: معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: دلایل موفقیت واحدهای صنعتی برتر کشور بررسی می‌شود.

مهندس محمد‌رضا اسکندری گفت: بر این اساس برنامه‌ریزی برای بازدید از صنایع کوچک سراسر کشور انجام شده و مدیران و کارشناسان واحد‌های صنعتی در این تورهای صنعتی شرکت می‌کنند. وی افزود: پس از هر بازدید در نشست‌های تخصصی رمز موفقیت واحد صنعتی بررسی و بیان می‌شود. اسکندری تبادل اطلاعات مدیریتی و فنی را از اهداف اصلی اجرای این تورهای صنعتی برشمرد و گفت: در برخی موارد همکاری‌های اقتصادی و تبادل فناوری نیز بین واحدها ایجاد و گسترش می‌یابد. وی با عنوان اینکه آذربایجان شرقی از قطب‌های مهم صنعتی کشور محسوب می‌شود، گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت این استان به‌صورت مستقیم و غیر‌مستقیم در حوزه صنعت و معدن فعالیت می‌کنند که حل مشکلات برای توسعه این حوزه می‌تواند تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم منطقه در پی داشته باشد. اسکندری گفت: این تور‌ها همه ساله در استان تعریف و پس از تصویب در مرکز برای اجرا در سال آینده در دستور کار مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: برای سال جاری ۱۰ تور صنعتی تعریف و به آنها سهمیه داده شده است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹ تور برگزار شده و آخرین تور صنعتی هم بازدید از صنایع منطقه آزاد کیش خواهد بود.