دنیای اقتصاد- اهواز - محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه خوزستان اکنون به یک استان صادرات محور تبدیل شده، موضوع بسته‌بندی و فرآوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتظار می‌رود طرح‌های صنعتی را از طریق بنگاه‌های زودبازده تامین اعتبار کرد. سیدجعفر حجازی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: در هیچ کجای دنیا صنعتی با دادن تسهیلات با سود بالا شکل نمی‌گیرد و از این رو توقع داریم بانک‌ها طرح‌های صنعتی را سر و سامان داده و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهند.

وی بیان‌ کرد: خوزستان در بخش صنعت به مراتب استعدادهای گوناگونی دارد و مسوولان باید حمایت خود را از این بخش داشته باشند تا رغبت بیشتری در بین متقاضیان ایجاد شود. استاندار خوزستان در خصوص بخش کشاورزی عنوان‌ کرد: با توجه به حرکتی که در بخش کشاورزی آغاز شده استان به لحاظ جذب اعتبار با بیش از ۱۷۰۰ طرح بهره‌برداری شده به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان در مکان نخست کشور قرار دارد.

وی افزود: ۲۵ درصد صادرات بخش کشاورزی کشور مربوط به خوزستان است، در حالی که تنها ۱۴ درصد تولیدات کشاورزی کشور در خوزستان انجام می‌شود.

حجازی ادامه ‌داد: با توجه به شرایط مناسب خوزستان در کشور و ارتباط آن با حوزه خلیج‌فارس و کشور روسیه، زمینه صادرات به مراتب در استان مهیا است. سال‌گذشته به تنهایی ۸۰۰ هزار تن کالا از خوزستان به کشور روسیه و ۱۵ هزار تن انواع شیلات به کشور عراق صادر شد. وی نبود سردخانه و سیلوی مناسب را یکی از مشکلات استان عنوان ‌کرد و گفت: با توجه به این‌که ما تنها بندر واردات غلات به کشور هستیم، خیلی مواقع برای تامین و نگهداری غله کشور با کمبود سیلو مواجه هستیم. ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان به مراتب بیشتر است، اما متاسفانه با کمبود تعداد سیلو رو‌به‌رو هستیم.

حجازی تاکید کرد: معتقدم هر چه زودتر ظرفیت زنجیره خوشه‌های پتروشیمی، نیشکر و فولاد فعال و تکمیل شود، وضعیت اشتغال استان به مراتب بهتر خواهد شد.