دنیای اقتصاد - بیرجند- حمید قربانی: مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از اجرای طرح قرائت از راه دور کنتورهای الکترونیکی صنایع بزرگ استان خبرداد. مسلم پیروزی در دیدار از مراحل نصب این کنتورها در شهرک صنعتی بیرجند اظهار کرد: در فاز اول این طرح ۱۶ مشترک بزرگ صنعتی استان که قدرت بالای یک مگاوات برق را دارند به سیستم کنترل از راه دور مجهز می‌شوند. وی یادآور شد: در این طرح کنتور مشترکین در محل و از طریق سیستم مودم وخط تلفن همراه قرائت می‌شود.

مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: پس از برقراری ارتباط از طریق سیستم یاد شده اطلاعات دقیق بار صنایع و کلیه پارامترهای مصرف، دیماند، جریان و ولتاژ و پارامترهای توان لحظه ای ثبت می‌شود.

به گفته وی، این طرح قابلیت ثبت اطلاعات مزبور را به صورت هر ۱۵ دقیقه یکبار دارا بوده و به مدت ۱۰ روز اطلاعات دریافتی را در قالب بانک اطلاعاتی ذخیره سازی می‌کند.

پیروزی افزود: اطلاعات ذخیره شده در بانک اطلاعاتی به‌صورت هفتگی قرائت و ثبت می‌شود.

مدیر دفتر خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح را ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات مدیریت مصرف اختصاص یافته است.