دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: استاندار خوزستان بر ضرورت راه‌اندازی و ایجاد شش پایانه صادراتی در استان خوزستان تاکید کرد. سید‌جعفر حجازی در کارگروه صادرات غیر‌نفتی استان خوزستان با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات نفتی اظهار کرد: با توجه به تاثیرگذاری پایانه‌های صادراتی در توسعه صادرات، گسترش این پایانه‌ها در استان ضروری است.

وی با بیان اینکه پایانه‌های صادراتی استان باید در مجاورت بخش‌های تولیدی به ویژه بخش‌های کشاورزی راه‌اندازی شوند، گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود، استان خوزستان نیاز به شش پایانه صادراتی دارد.

رییس کارگروه صادرات غیرنفتی استان خوزستان بر ضرورت رفع موانع صادراتی و راهکارهای مناسب برای حضور بخش خصوصی تاکید کرد و با اشاره به بازار عراق و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور گفت: پروژه‌‌های زیادی از جمله ساختمان‌‌سازی در عراق وجود دارد که سرمایه‌‌گذاران و تجار خوزستانی می‌توانند در این پروژه‌‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی باید جرأت بیشتری برای استفاده از ظرفیت موجود در کشور عراق داشته باشد.

حجازی افزود: در هفت ماه نخست سال جاری یک میلیون و ۷۶۹هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۴۷۵میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان به عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۴درصد و از لحاظ وزنی ۳۵درصد رشد نشان می‌دهد.