دنیای اقتصاد- بندرعباس: مسکن مهر بزرگ‌ترین طرح توسعه در طول تاریخ مسکن در ایران می‌باشد که استان هرمزگان در چند سال اخیر با هدف‌گذاری و سرعت بخشی به این طرح توانسته بسیاری از خانواده‌های هرمزگانی را روانه این خانه‌های مهر کند. تحویل ۵۰ هزار واحد مسکن مهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در این خصوص گفت: تاکنون ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان ساخته و به متقاضیان در شهر‌ها و روستا‌ها واگذار شده است.

مهدی زندیه وکیلی اضافه کرد: از تعداد واحدهای تحویلی به خانواده‌های هرمزگانی تعداد۳۸ هزار واحد در روستاها و ۱۲هزار واحد در شهرها بوده است. وی خاطرنشان کرد: ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی طرح مهر و نوسازی بافت فرسوده از مصوبات هیات دولت در هرمزگان است.

افزایش ۳۰۰ میلیونی وام مسکن مهر

در سفر دور چهارم هیات دولت به هرمزگان که در فروردین ماه امسال انجام شد برای تسریع در روند ساخت طرح‌های مسکن مهر پیشنهادی از سوی مدیران استان در خصوص افزایش تسهیلات بانکی مطرح شد که با توافق رییس جمهور طی مصوبه ای از سوی هیات دولت به استان ابلاغ شد.

در این مصوبه پرداخت تسهیلات به متقاضیان بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال با نظر استاندار تعیین می‌شود.

این تسهیلات که به صورت ویژه برای هرمزگان در نظر گرفته شده بود تاثیر بسزایی در جان بخشی به روند ساخت واحد‌های مسکونی مهر داشت و سقف تسهیلات بانکی برای تمامی شهرستان‌ها در جلسه‌ای با نظر استاندار هرمزگان تعیین شد.

اتمام حجت استاندار با بانک‌ها

استاندار هرمزگان پس از تصویب افزایش وام مسکن مهر و ابلاغ آن به استان برای اجرایی شدن این مصوبه پیگیری‌های مستمری را آغاز کرد و مجوزهای لازم اخذ شد.

ابراهیم عزیزی در نشست شورای مسکن استان که برای تسریع در اجرای همین مصوبه برگزار شد، اظهار کرد: افزایش تسهیلات مسکن مهر که طی مصوبات سفر دور چهارم هیات دولت به استان بوده است با هیچ مانعی برای پرداخت از سوی بانک‌های استان مواجه نیست. وی تاکید کرد: اگر موانع کوچکی وجود دارد جزیی بوده و باید مدیر بانک هرچه سریع‌تر آن را برطرف کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ابراز کرد: توجه ویژه دولت به این استان و افزایش ۱۰۰ میلیون ریالی تسهیلات از ۲۰۰ میلیون ریال به ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین نگاه ویژه به جزیره ابوموسی و اعطای تسهیلات ۴۵۰ میلیون ریالی مسکن مهر به این شهرستان مسوولیت مدیران استانی را دو چندان می‌کند.

عزیزی بر سرعت بخشی و رشد جهشی در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: در این نشست سهمیه‌های هر بانک برای اعطای تسهیلات تقسیم شد و هر بانکی موظف است عملیات اجرایی آن را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

هرمزگان از استان‌های پیشرو

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان هرمزگان که در اردیبهشت‌ماه امسال صورت گرفت از روند ساخت پروژه‌های مسکن مهر دیدن کرد و در ارزیابی‌های خود این روند را امید بخش و مایه دلگرمی مردم و دولت عنوان کرد.

مهندس علی نیکزاد استان هرمزگان را از استان‌های پیشرو در ساخت مسکن دانست و افزود: بهره‌برداری از واحدهای مسکونی در دست ساخت در هرمزگان نقش مهمی در کاهش قیمت مسکن در این استان به‌ویژه بندرعباس دارد.

افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر

رییس‌جمهور در اوایل آبان‌ماه در سفر دو روزه خود به هرمزگان از چند طرح عمرانی و صنعتی استان بهره‌برداری کرد که یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر بود.

از این ۱۰ هزار واحد تعداد چهار هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بندرعباس، رودان و میناب، سه هزار و ۲۰۰ مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و دو هزار واحد مسکن مهر در بافت‌های فرسوده با حضور رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۱۰ هزار واحد دیگر تا دهه فجر

استاندار هرمزگان نیز در نشست شورای مسکن هرمزگان از افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر دیگر تا دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفته است سرعت خوب و مناسبی بر روند ساخت طرح‌های مسکن مهر در هرمزگان حاکم شده است.

به گفته وی، در حال حاضر استان هرمزگان با هیچ مانعی در روند احداث واحدهای مسکن مهر روبه رو‌ نیست.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: روند کنونی برای استان با توجه به اختصاص ۳۰ میلیون تومان وام ساخت روندی منحصربه‌فرد و مناسب برای ادامه کار ساخت و ساز است.

تحویل واحدها در کمترین زمان

عزیزی با بیان اینکه باید در راه اتمام تعهد داده شده اراده کرد، افزود: با توجه به رفع موانع و فرصت ایجاد شده باید در استان با تمام تلاش مسوولان به کار گرفته شود که واحدهای مسکونی در کمترین زمان ممکن به مردم تحویل شود.

وی افزود: در سال جاری ۱۳ هزار واحد مسکونی مهر در استان احداث و تحویل مردم شده است.

عزیزی یادآور شد: از مسوولان مربوطه می‌خواهیم که محل و مکان قرارگیری پروژه‌های مدنظر برای تحویل و همچنین متولی‌ آنها را معرفی کنند.

استاندار هرمزگان در ادامه تصریح کرد: علاوه بر شرایط و مزایای اعلام شده نباید فراموش کرد که هرمزگان در فصل زمستان و پاییز از شرایط آب و هوایی خوبی برخوردار است و در حالی که در بسیاری از استان‌های کشور به دلیل سرما و نامناسب بودن شرایط آب و هوایی امور ساختمانی تعطیل می‌شود، در این استان شرایط به گونه‌ای مطلوب فراهم است.

وی گفت: باید از این فرصت نهایت استفاده را برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر استان برد.