دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ما آمادگی داریم از سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع استان حمایت کنیم و متقاضیان در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده برای استقرار واحدهای خود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استفاده کنند. رضا طاهری اظهار کرد: در حال حاضر تمام سرمایه‌گذاری‌های واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با مشارکت بخش‌خصوصی صورت گرفته است و شرکت شهرک‌ها نقش یا سهمی در این سرمایه‌گذاری‌ها ندارد، اما در مراحلی همچون ساخت تا ارائه گواهی پایان‌کار و صدور سند مالکیت براساس ضوابط ساخت و ساز شهرک‌ها نظارت دارد.

وی تصریح‌کرد: نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنعتی برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان است، اما شرکت شهرک‌های صنعتی از طریق کمک‌های فنی و اعتباری، برگزاری تورهای صنعتی، کلاس‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌ها و ایجاد خوشه‌های صنعتی از واحدهای مستقر در شهرک‌ها حمایت می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان عنوان کرد: همچنین واحدهای مستقر در شهرک‌ها از مشوق‌های مالیاتی نیز برخوردار می‌شوند.

وی ادامه‌ داد: واحدهایی که در شهرک‌ها برای ایجاد واحد صنعتی بر اساس انعقاد قرارداد از حق بهره‌برداری از زمین برخوردار می‌شوند متعهد به ساخت واحد خود بر اساس ضوابط ساخت وساز و اخذ پایان کار خواهند بود؛ در غیر این صورت با تشکیل هیات‌ داوری اقدامات قانونی لازم شامل مهلت‌دهی یا در نهایت فسخ قرارداد انجام خواهد شد.

طاهری افزود: پس از اخذ پروانه بهره‌برداری سازمان صنعت، معدن و تجارت بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی نظارت مستمر دارد.

وی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری‌های صنعتی را مربوط به شهرهای اهواز، خرمشهر، آبادان و مسجدسلیمان دانست.