دنیای اقتصاد- همدان- محبوبه یادگاری: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: قبوض برق ۱۶ درصد از مشترکان برق نهاوندی به طور غیر‌حضوری پرداخت می‌شود و ۲۹ درصد تلفات برق نیز به این شهرستان مربوط می‌شود.

حاجی‌رضا تیموری در مراسم تودیع و معارفه مدیر برق شهرستان نهاوند با اشاره به ۵۷۴ هزار مشترک برق در استان همدان تا پایان سال ۹۰، اظهار کرد:‌ شهرستان نهاوند با ۵۸‌هزار مشترک، ۱۰ درصد مشترکان برق استان همدان را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه طول شبکه‌های توزیع استان همدان ۱۶ هزار و ۱۵۹ کیلومتر است، افزود: طول شبکه‌های توزیع شهرستان نهاوند نیز یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر و تعداد ترانس‌های به کار گرفته شده در این شهرستان شامل یک هزار و ۵۰۵ دستگاه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: استان همدان دارای یک هزار و ۶۴ روستا است که شهرستان نهاوند ۱۶ درصد از روستاهای استان را به تعداد ۱۷۴ روستا شامل می‌شود که تمام روستاهای این شهرستان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: تعداد چاه‌های برقدار آب کشاورزی در استان نیز ۶ هزار و ۱۱۲ حلقه است که از این تعداد، ۶۰۴ حلقه در شهرستان نهاوند قرار دارد.

تیموری با بیان اینکه پیک بار مصرفی برق شهرستان نهاوند ۵/۶۴ مگاوات است، یادآور شد: جذب اعتبارات در شش ماه نخست امسال برای استان همدان ۴۳ میلیارد و ۹۰۰‌میلیون‌ریال بوده که سهم شهرستان نهاوند ۵ میلیارد و ۱۹۰میلیون‌ریال است.

در پایان این مراسم از زحمات مهندس شیرزاد جمشیدی تقدیر و مهندس عواطف فاضلی به عنوان مدیر برق شهرستان نهاوند معرفی شد.