دنیای اقتصاد - اردبیل- مهدی حسین‌نژاد: شهردار اردبیل گفت: برای استفاده در فصل زمستان و هنگام بارش برف یک هزار و ۵۰۰ تن نمک ذخیره‌سازی شده است. صدیف بدری اظهار کرد: این میزان ذخیره‌سازی نمک برای فصل زمستان ۴۰ درصد بیش از نیاز استان است.

وی در ادامه از آمادگی ماشین‌آلات سنگین شهرداری برای برف‌روبی در زمستان خبر داد و گفت: تمام این ماشین‌‌آلات برای کارکرد در فصل زمستان آماده هستند.

وی همچنین از آماده به فعالیت بودن پنج دستگاه گریدر، چهار دستگاه نمک‌پاش، ۱۸ دستگاه کمپرسی ملکی و ۳۰ دستگاه کمپرسی استیجاری برای برف‌روبی شهر اردبیل در فصل سرما خبر داد.

شهردار اردبیل گفت: هفت دستگاه تیغه برف‌روبی نیز در این ایام به کارگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجاره هشت دستگاه گریدر مشکلات برف‌روبی ما در زمستان سال جاری برطرف خواهد شد، افزود: تاکنون با صاحبان شش دستگاه گریدر توافق کردیم که گریدرهای آنها به مدت چهار ماه از ابتدای آذر تا پایان اسفند در اختیار شهرداری باشند.

شهردار اردبیل افزود: با قرارداد ماهانه با این دستگاه‌های سنگین و تضمین آنها برای کمک به امر برف‌روبی انتظار داریم زمستان امسال به مشکلی برنخوریم.

این مسوول‌ در ادامه اظهار کرد: در فصل زمستان برف‌روبی پل‌های رو‌گذر تا قبل از حضور مردم در خیابان‌ها از اولویت جدی است؛ به طوری که پیش‌بینی‌های لازم در قالب اکیپ‌های برف‌روبی در این مناطق و پل‌ها پیش‌بینی شده و اقدامات لازم به موقع انجام می‌گیرد.

وی افزود: امسال چهار مخزن در پل‌های روگذر شهر اردبیل تعبیه و نصب شده است تا در ساعات مختلف کارگران شهرداری در نمک‌پاشی خود با مشکل مواجه نشوند.

بدری خاطرنشان کرد: اگر به طور متوسط پنج مرحله بارش برف را در زمستان شاهد باشیم، هزینه پیش‌بینی شده برای برف‌روبی حدود یک میلیارد تومان خواهد بود.