دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تحقق ۲۴ درصدی اشتغال در استان در سال جاری خبر داد. سید‌خلف موسوی به تعهد ایجاد اشتغال از سوی دستگاه‌های اجرایی در سال جاری اشاره کرد و افزود: تعهد اشتغال استان در سال جاری بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال ۱۳۱ هزار و ۴۲۲ شغل است که نزدیک به ۲۴ درصد از این تعهد تاکنون محقق شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که عقب ‌ماندگی نیمه نخست امسال به دلیل گرما و تعطیل شدن برخی مشاغل، تخصیص دیرهنگام اعتبارات و... در نیمه دوم سال تا اسفند ماه جبران شود.

موسوی در ادامه از پرداخت ۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان سال ۹۰ خبر داد.

وی اظهار کرد: ۲۷ هزار و ۳۱۲ پرونده در بخش مشاغل خانگی در استان خوزستان تشکیل شده که از این تعداد ۲۳ هزار و ۲۶ متقاضی زن و چهار هزار و ۲۸۶ متقاضی را مرد تشکیل داده‌ اند. وی با بیان اینکه از این پرونده‌ها تاکنون ۱۲ هزار و ۵۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کرده اند، گفت: در مجموع ۵۲۹ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده که این رقم معادل ۴۷ درصد کل مبلغ اعتبار تخصیصی مشاغل خانگی است.

موسوی همچنین به وضعیت میزان جذب تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زود بازده اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰۴ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال تسهیلات در قالب بنگاه‌های اقتصادی زودبازده به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: در این مدت ۱۶۳ طرح در بانک‌ها با تسهیلات ۲۸۸ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال تایید شده که ظرفیت اشتغالزایی آنها ۴۱۸ فرصت شغلی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان اظهار کرد: در این مدت ۱۷۸ طرح نیز به مرحله عقد قرارداد با بانک‌های عامل رسیده‌اند که مبلغ اعتبار آنها ۳۳۱ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال و میزان اشتغالزایی آنها ۵۲۵ فرصت شغلی است.