دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: طرح اینترنت ارزان توسط شرکت مخابرات اصفهان مهرماه امسال همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر استان اجرا شد. این طرح برای کاربران اینترنت Dail up در شهرها و روستاها و با هدف افزایش ضریب نفوذ اینترنت و گسترش فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیکی اجرا می‌شود.

معاون نگهداری و بهره‌برداری شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: در این طرح، کاربران با تماس با هریک از شماره‌های تلفن اینترنت هوشمند که با ۹۷۲ آغاز می‌شود می‌توانند به طور نامحدود از شبکه اینترنت به صورت dial up استفاده کنند.

مهندس اسماعیل قربانی با اشاره به اینکه طرح اینترنت ارزان با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان و برای اولین بار در کشور اجرا شده، افزود: کاربران اینترنت در این طرح فقط دو هزار تومان می‌پردازند که در قبض تلفن ثابت آنها اعمال می‌شود.

وی توضیح داد: نحوه اجرای این طرح به این شکل است که با اولین تماس مشترک با یکی از شماره‌های ۹۷۲ هزینه شارژ ماهانه به قیمت دو هزار تومان برای وی لحاظ می‌شود.

مهندس قربانی ادامه داد: بنابراین مشترک می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت به مقدار نامحدود از شبکه اینترنت به صورت dial up و با پرداخت فقط دو هزار تومان استفاده کند.

وی تصریح کرد: اگر هزینه استفاده کاربر از اینترنت بیشتر از مقدار شارژ ماهانه شود شرکت مخابرات مابه‌التفاوت آن را به شرکت ISP مربوطه پرداخت می‌کند. وی خاطرنشان کرد: هزینه استفاده از اینترنت dial up هم‌اکنون چهار تومان برای هر دقیقه است.