دنیای اقتصاد - کرج - جزا خالدی: استاندار البرز بر لزوم سرمایه‌گذاری بانک‌های خصوصی در این استان تاکیدکرد.

عیسی فرهادی که در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سالن شهدای دولت استانداری سخن می‌گفت، با اشاره به ظرفیت بالای بانک‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان تصریح کرد: این بانک‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از سهمیه اشتغال استان را به خود اختصاص دهند. وی به نرخ رشد جمعیت در کشور اشاره و اضافه کرد: رشد جمعیت در بعضی از استان‌ها به نیم درصد رسیده و چنانچه این روند ادامه یابد، جمعیت کشور در ۲۵ سال آینده، به یک جمعیت پیر تبدیل خواهد شد. استاندار البرز با اشاره به تخصیص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۱۰۶ کارخانه قطعه‌ساز در کشور افزود: این رقم برای شرکت‌های قطعه‌ساز رقم خوبی است و قطعه‌سازان با بهره‌گیری از آن می‌توانند به روند کنونی فعالیت خود ادامه دهند. در این نشست فرماندار کرج به تخصیص اعتبارات مشاغل خانگی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۹ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی تخصیص داده شده که از این مبلغ تا کنون ۵/۸ میلیارد تومان آن در اختیار صاحبان مشاغل خانگی قرار گرفته است.

وی پیشنهاد کرد: تا یک کمیته تخصصی برای رصد کردن آسیب شناسی و ضعف‌های موجود تشکیل شود تا بتوانیم خروجی خوبی را برای شناسایی این آسیب‌ها داشته باشیم.

در جلسه یاد شده، کاوه حدادپور، مدیر کل تعاون - رفاه و کار و امور اجتماعی استان البرز با ارائه گزارشی از عملکرد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۱، خواستار رصد کردن سهمیه اشتغال این دستگاه‌ها در سامانه اشتغال شد.