دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: طرح انتقال آب از سد گاوشان ۸۰ درصد مشکل کمبود آب شهر کرمانشاه را مرتفع کرده است. مهندس رضا کرانی ظرفیت آبرسانی این طرح را ۸۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان و اظهار کرد: آب سد گاوشان تامین‌کننده بخش عمده‌ای از نیازهای آبی شهر کرمانشاه است. وی ادامه داد: اجرای طرح اصلی انتقال آب سد گاوشان نیازمند ساخت تصفیه‌خانه و مخازن بود که به دلیل کمبود اعتبار و طولانی شدن اجرای طرح، طرح اضطراری انتقال آب گاوشان در نظر گرفته شد تا برای رفع نیاز شهروندان آب سد گاوشان را به تصفیه‌خانه شهید نظری شهر کرمانشاه انتقال دهد. کرانی کم آبی سال‌های اخیر را یکی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: تنها در چند ماه نخست سال ۹۱ میزان بارندگی‌های استان نسبت به مدت مشابه ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی درخصوص تامین مابقی نیازهای آبی شهر کرمانشاه هم گفت: ۱۸ حلقه چاه دیگر برای آبرسانی به شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده که عملیات حفاری ۱۳ حلقه آن به اتمام رسیده و پنج حلقه آن نیز در دست اقدام است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌های در دست اقدام در آینده نزدیک مشکل کمبود آب شهر کرمانشاه کاملا مرتفع شود.