دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: مدیرکل دارایی استان اصفهان از افزایش رقم مالیات استان اصفهان در سال جاری خبر داد. امیری افزود: درآمدهای مالیاتی استان به دو بخش ملی و استانی تقسیم شده بود و شرکت‌های بزرگ که نمایندگی از تهران داشتند مالیات خود را به صورت ملی پرداخت می‌کردند ولی از سال جاری درآمدهای مالیاتی ملی و استانی در قالب استانی دریافت می‌شود و به این دلیل رقم مالیات استان افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته بررسی مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی استان به همت اتاق بازرگانی گفت: سازمان تصمیم دارد که مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی را با درک متقابل حل کند و قصد ندارد به هر نحوی مطالبه مالیات را به انجام برساند.

امیری اضافه کرد: نظام مالیاتی در جهت رضایت‌مندی مودیان مالیاتی در حال اصلاحات است و از ابتدای مهرماه سال جاری سیستم جدید اجرا می‌شود.

وی از فعالان اقتصادی خواست که در اصلاح ساختار مالیاتی مشارکت داشته باشند.

وی گفت: در سیستم جدید ۶۰ درصد از نیروی سازمان در خدمت مودیان مشغول فعالیت می‌شوند و مابقی در بخش ممیزی پرونده‌ها در کنار مدیران و سرممیزان فعالیت می‌کنند.

وی به معوقات مالیاتی سازمان اشاره کرد و گفت: در صورت قطعی نشدن مالیات سالانه فرآیند دریافت آن سه سال به طول می‌انجامد و بخشی از توان سازمان را درگیر خود می‌سازد.