دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیر عملیات حفاری خشکی ۳ شرکت ملی حفاری ایران از تعمیر و تکمیل ۲۴ حلقه چاه‌های نفت و گاز از سوی این مدیریت از ابتدای سال تا نیمه نخست مرداد ماه جاری در مناطق نفت خیز کشور خبر داد. مهندس غلامرضا آل محمود با بیان این مطلب افزود: این در حالی است که مجموع چاه‌های تعمیر شده به وسیله ناوگان این شرکت در مدت پیش گفته ۳۱ حلقه بوده است. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۶ دستگاه حفاری در این مدیریت در حال فعالیت است، گفت: مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ از توانمندی‌های لازم برای حضور در عرصه حفاری چاه‌های توسعه‌ای و توصیفی برخوردار است، اما به لحاظ نیاز واحدهای متقاضی، توان این مدیریت در زمان حاضر بیشتر در بخش چاه‌های تعمیری به‌کار گرفته می‌شود. آل محمود اظهار کرد: دستگاه‌های حفاری این مدیریت با توان یک و دو هزار اسب بخار هم اینک در میدان‌های نفت و گاز اهواز، بی‌بی حکیمه، آغاجاری، گچساران، منصوری، پازنان، نرگسی، رگ سفید، سلمان لاوان و خارگ استقرار دارند. مدیر عملیات حفاری خشکی ۳ شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به ۲۵ مورد جابه جایی دستگاه‌های حفاری این مدیریت در حدود ۱۴۰ روز گذشته، متراژ حفاری چاه‌های تعمیری و تکمیلی در این مدت را ۱۰ هزار و ۸۳۸ متر عنوان کرد.

وی درباره برنامه‌های امسال برای تقویت ناوگان تحت سرپرستی این مدیریت توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در این زمینه ۳ دستگاه حفاری جدید تا پایان سال در اختیار این مدیریت قرار خواهد گرفت.

آل محمود گفت: این دستگاه‌ها شامل ۷۱، ۷۲ و ۷۳ فتح (دستگاه‌های تمام برقی) است که دستگاه ۷۱ به زودی به مجموعه دستگاه‌های مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ اضافه خواهد شد.