دنیای اقتصاد - اراک - محمدرضا اکبری: در پی دعوت رسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از استاندار مرکزی به منظور شرکت در همایش و نمایشگاه عظیم همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه، یک هیات اقتصادی متشکل از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی و بخش خصوصی برای حضور در همایش یاد شده به آن کشور سفر کردند. در این همایش، سجادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با بیان اینکه کالاهای ایرانی می‌تواند بازار مناسب کشور روسیه را اشباع کند، افزود: این در حالی است که تراز تجاری مابین دو کشور قانع‌کننده نیست به دلیل اینکه کشور ایران در مقابل وارداتی که از کشور روسیه دارد

صادرات به مراتب کمتری به این کشور دارد.

وی اظهار کرد: به عنوان نمایندگی جمهوری اسلامی آمادگی داریم هرگونه اطلاعاتی را در اختیار شرکت‌های ایرانی که تمایل دارند در این بازار حضور پیدا کنند قرار دهیم تا بتوانند هر چه بیشتر با وضعیت اقتصادی و چگونگی حضور در این کشور آشنا شوند.

در ادامه سرگئی واسیلیوف، مدیر کل همکاری بین‌الملل و معاون اتاق بازرگانی روسیه با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش گفت: این کنفرانس می‌تواند باب آشنایی باشد برای شرکت‌های ایرانی تا بتوانند در بازار بزرگ روسیه حضور یابند. وی گفت : با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل موجود در کشور ایران و صنایع متنوعی که در ایران فعال هستند، جای بسیاری از کالاهای ایرانی در بازار روسیه خالی است که امیدواریم این خلأ نیز پر شود.

در حاشیه این همایش استاندار مرکزی نیز گفت : حداقل ۱۵۰ شرکت از استان مرکزی می توانند برای حضور در بازار روسیه و شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های استان مرکزی تولیدات خود را با هدف صادرات به روسیه به نمایش بگذارند.

مهندس جعفری، رییس اتاق بازرگانی اراک نیز طی نشستی با آقای پاپ اف نایب رییس اتاق بازرگانی روسیه و رییس شورای مشترک ایران و روسیه گفت : اتاق بازرگانی اراک آمادگی دارد تا پذیرای یک هیات اقتصادی متشکل از مدیران شرکت‌های روسی به منظور آشنایی با توانمندی‌ها و پتانسیل شرکت‌های فعال در استان مرکزی باشد.