دنیای اقتصاد - اصفهان - فرزانه احمدی: شهردار مشهد گفت: نصف جهان بدون جریان زنده رود ناقص است. از این رو لازم است مسوولان آب در این زمینه همت کنند. سید محمد پژمان در دیدار از مجموعه رسانه‌ای شهرداری اصفهان با بیان اینکه در اصفهان جامع نگری از سوی مدیریت شهری برای توسعه، عمران و آبادانی این کلان شهر به کار گرفته شده است، افزود: نصف جهان از لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پیشینه‌های مهمی دارد و در حال حاضر این کلان شهر به عنوان یک قطب مهم تاریخی، توریستی و اقتصادی در کشور مطرح است.

شهردار مشهد اظهار کرد: در عرصه‌های فرهنگی و هنری خدمات ارزنده‌ای در اصفهان انجام شده است که این مهم بیانگر اندیشمندی و هوشمندی اعضای شورا و شهرداران اصفهان است.

پژمان با تاکید بر اینکه دبیرخانه کلان‌شهر‌ها به این منظور تشکیل شده است تا کلان‌شهر‌ها بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند، افزود: در نشست‌هایی که بین کلان‌شهر‌ها برگزار می‌شود، شهرداران شهر‌های بزرگ با خصوصیات و ویژگی‌های محلی هر شهر آشنا می‌شوند تا از تجربیات یکدیگر به نحو احسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان و مشهد مشترکات زیادی دارند، اظهار کرد: پروژه‌هایی همچون توسعه ناوگان اتوبوسرانی و خط مترو در این دو کلان شهر در دستور کار است. این در حالی است که احداث تونل مترو در اصفهان نهایی شده و به یاری خداوند با خرید سریع ناوگان مردم شاهد این حمل و نقل پیشرفته خواهند بود؛ اما در مشهد خط مترو شماره ۱ مشهد فعال است و خط ۲ نیز در حال ساخت است.

شهردار مشهد خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از تقاطع‌های پر ترافیک شهر مشهد غیر‌هم‌سطح بوده و نوسازی ۳۷۰ هکتار از بافت‌های فرسوده پیرامون حرم امام رضا(ع) نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه میدان امام علی(ع)، یادآور شد: در اصفهان نیز احیای میدان امام علی (ع) همانند احیای بافت اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) پروژه بسیار بزرگی است؛ چرا که کار کردن در بافت‌های فرسوده بسیار مشکل است.

پژمان با بیان اینکه اصفهان به دلیل تاریخی بودن جذابیت‌های خاص خود را دارد، گفت: به دلیل توریستی بودن این کلان‌شهر بیشتر هموطنان علاقه دارند به اصفهان سفر کنند و نصف جهان همیشه یکی از مقاصد مردم در سفرهای سالانه است.