دنیای اقتصاد - تبریز - رعنا نیک رفتار: شهردار تبریز از آمادگی کامل کلانشهر تبریز توسط شهرداری و شهروندان برای استقبال از میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی در ایام تعطیلات تابستانی خبر داد. مهندس علیرضا نوین از این شهر به‌عنوان یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای ایران اسلامی در دو سال گذشته یاد کرد و گفت: در سایه تحولات عمرانی، خدماتی و رفاهی ایجاد شده در حوزه مدیریت شهری تبریز طی سال‌های اخیر، این شهر در ردیف گردش‌پذیرترین شهرهای کشور قرار گرفته و همه ساله در ایام نوروز و تابستان مردم میهمان نواز تبریز پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی از گوشه و کنار ایران و جهان هستند.

شهردار تبریز برخورداری از اقلیم و آب و هوای مناسب و فرح بخش، غذاها و سوغات لذیذ و منحصربه‌فرد، آداب و رسوم کهن و دیرین، صنایع دستی باارزش، جاذبه‌های تاریخی و آثار و اماکن دیدنی متعدد و بی‌مانند را ازجمله ویژگی‌های تبریز به عنوان جاذبه‌های گردشگری این شهر برای مسافران و گردشگران دانست و افزود: طی سه سال گذشته شهر تبریز با تکیه بر این ظرفیت‌ها و نیز تحولات ایجاد شده در حوزه عمران و مدیریت شهری، به شهر جاذب گردشگر در کشور تبدیل شده است. مهندس نوین همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شهرداری در تابستان امسال برای استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران گفت: در ایام تعطیلات تابستانی امسال نیز تلاش خواهیم کرد با همکاری دیگر دستگاه‌ها، ضمن آماده‌سازی شهر برای استفاده مناسب شهروندان، میهمانان و گردشگران تابستانی زمینه را برای جذب بیشترین گردشگر فراهم کنیم.

مهندس نوین از عموم شهروندان تبریز خواست در ایام تابستان ضمن استقبال و پذیرایی از میهمانان و گردشگران ورودی به تبریز فرهنگ غنی و بالای خود را بار دیگر نشان دهند.