دنیای اقتصاد - کرمانشاه - احسان اکبری: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد آب سد گاوشان تا پایان تیرماه به شهر کرمانشاه برسد. دکتر حسین بنکداری با بیان اینکه برای تامین مناسب آب مورد نیاز شهروندان در تابستان امسال برنامه‌ریزی صورت گرفته، اظهار کرد: با وجود شرایط خوب منابع، همکاری شهروندان برای گذر بدون مشکل از تابستان امسال تعیین‌کننده خواهد بود. وی با اشاره به اینکه از نظر تامین منابع آبی مشکل خاصی در استان وجود ندارد، افزود: برای تامین آب کرمانشاه استفاده از همه ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی شده است. بنکداری تصریح کرد: برای تامین آب شهروندان تاکنون ۸ حلقه چاه جدید حفر شده است. انتقال آب سد گاوشان به شهر کرمانشاه نیز از طریق شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است که امیدواریم تا پایان تیر ماه این آب وارد کرمانشاه شود و مردم از آن بهره‌مند شوند. مدیرعامل آبفای استان با اشاره به کاهش ۸ درصدی بارش‌های استان، گفت: آب شرب با زحمت بسیار تصفیه شده و هزینه‌های زیادی برای انتقال و توزیع آن صرف می‌شود، از این رو باید درست مصرف شود.

وی افزود: تامین آب شهر کرمانشاه عمدتا از طریق منابع زیر زمینی است که نشان از کیفیت آب کرمانشاه دارد که در سطح بسیار بالایی است و براساس تایید سیستم‌های نظارتی دارای شاخص ۹/۹۹ درصد می‌باشد.

بنکداری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان فروردین ماه میزان مصرف آب در استان نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد که بخشی مربوط به مشترکان جدید است. وی افزایش بیش از ۱۱ هزار مشترک جدید در یک سال اخیر را قابل توجه دانست.