دنیای اقتصاد - شهرکرد - هیبت الله غفاری: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهار محال و بختیاری از فعالیت ۲۰معدن جدید در استان طی سال‌جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان، رحمن کرمی با اشاره به رشد ۱۷ درصدی تعداد معادن فعال استان در سال‌جاری افزود: هم‌اکنون ۱۳۸ معدن فعال در استان وجود دارد.

وی گفت: میزان اشتغال ایجاد شده حاصل از فعالیت معادن استان نیز از هزار و ۹۰ نفر در سال گذشته با رشد ۱۵ درصدی به یک هزار و ۳۵۲ نفر در سال‌جاری رسیده است.

کرمی، رشد سرمایه‌گذاری در بخش معدن را ۱۹ درصد اعلام کرد و گفت: امسال ۴۴۸ میلیارد ریال در این بخش سرمایه‌گذاری شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهار محال و بختیاری، افزایش ۵/۱ برابری تولید مواد معدنی در استان را از دیگر دستاوردهای استان در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اعلام کرد و افزود: امسال بیش از دو میلیون تن مواد معدنی در استان تولید شده است. وی همچنین از بهره‌برداری سه طرح صنعتی در چهارمحال‌وبختیاری همزمان با هفته صنعت و معدن با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهار محال و بختیاری، راه‌اندازی کارخانه ۱۶ هزار تنی شن و ماسه با ۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی فروشگاه بزرگ عرضه مواد غذایی با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار و بهره‌برداری از بزرگ‌ترین کارخانه تولید اکسید روی خاورمیانه در شهرک صنعتی شهرکرد با اعتبار شش میلیارد ریال را از طرح‌های مورد بهره‌برداری این هفته اعلام کرد.