دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از اجرای ۸۰ درصد مصوبات صنعتی سفرهای هیات دولت به این استان خبر داد. حسن جمشیدی‌ها با اعلام این مطلب گفت: در دور اول سفر هیات دولت به استان قزوین ۵۰ مصوبه در بخش صنعت و معدن به تصویب رسید که چهار مصوبه آن در خصوص واگذاری چهار واحد صنعتی بحرانی و پنج مصوبه در خصوص اجرای تصفیه خانه و ساخت تاسیسات زیربنایی بوده است. وی افزود: در دور دوم سفر به استان قزوین نیز ۲۲ مصوبه به تصویب رسید که ۱۰ مصوبه آن مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوده که شامل مطالعه مکان‌یابی دو ناحیه صنعتی، ایجاد شهرک تخصصی سنگ در منطقه طارم، انجام مطالعات ایجاد شهرک فناوری در استان و ساماندهی مجتمع‌های صنعتی است که میزان پیشرفت فیزیکی آنها ۸۰ درصد است.

وی یادآورشد: ۱۲ مصوبه نیز در حوزه سازمان صنایع و معادن استان مربوط به فرآوری آلومیت و استحصال آن، اجرای ۳۷ طرح تولیدی بزرگ با اعتبار ۶۱۲ میلیارد ریال از محل طرح آمایش و اجرای طرح‌های اکتشافی در منطقه باشگل برای مواد معدنی طلا و صدور مجوز احداث دو واحد بالادستی پتروشیمی توسط بخش خصوصی است که میزان پیشرفت فیزیکی این مصوبات هم ۸۰ درصد است.

جمشیدی‌ها بیان کرد: در دور سوم سفر هیات دولت به استان قزوین نیز که در سال ۸۹ صورت گرفت شش مصوبه به تصویب رسید که انجام مطالعات ظرفیت سنجی معادن دولومیت و سیلیس در استان و همچنین اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای احداث راه‌های دسترسی به معادن استان، تاسیس ادارات صنایع و معادن و استاندارد در شهرستان تاکستان و البرز، صدور مجوز ایجاد شهرک خصوصی ویژه هوا و فضا در آبیک و تامین اعتبار شروع عملیات اجرایی شهرک‌های صنعتی قزوین و حکیمیه است. وی اظهار کرد: به استثنای مطالعات معادن دولومیت در استان و ایجاد شهرک خصوصی ویژه هوا و فضا که پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته مابقی مصوبات از ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.