دنیای اقتصاد - اراک - مجید نیک عهد: مجری طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه امام‌خمینی (ره) شازند از آغاز راه‌اندازی واحد تصفیه گازوئیل این طرح خبر داد و گفت: طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در سال‌جاری به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد. رشید سیدیان افزود: عملیات نصب مکانیکی تمام واحدهای جانبی طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) به اتمام رسیده است و با بهره‌برداری از واحد تصفیه گازوئیل، تولید گازوئیل با استاندارد یورو ۰۴ از این واحد آغاز شده است.

مجری طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: پس از واحد تصفیه گازوئیل، واحدهای CGH، RCD، RFCC و همچنین تولید پروپیلین، گاز مایع و گوگرد سازی به ترتیب در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

رشید سیدیان با اشاره به انجام آخرین مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی واحد تصفیه گازوئیل طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: حداکثر تا نیمه اول تیر ماه سال‌جاری تولید روزانه ۸ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۴ در این پالایشگاه آغاز می‌شود.

براساس این گزارش، در طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند حدود ۳۰ واحد ساخته شده که ۱۷ واحد از این تعداد، عملیاتی و مابقی واحدهای جانبی خدمات‌دهنده به واحدهای عملیاتی است.