دنیای اقتصاد - اصفهان - فرزانه احمدی: اولین همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با محوریت شورای شهر اصفهان در اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این همایش به تشریح تعدادی از برنامه‌های سال‌جاری دولت در زمینه اقتصادی پرداخت.

محسن صالحی نیا با اشاره به ظرفیت‌ محورهای طراحی شده در سال‌جاری اظهار کرد: رونق در تولید ملی، ارتقای کیفیت محصولات داخلی و اصلاح الگوی مصرف به ترتیب در اولویت اقدامات امسال است.

وی تامین نیازهای صنایع و واحدهای تولیدی را مهم دانست و بیان کرد: تکمیل و توسعه ظرفیت‌های نیمه تمام در راستای هدفمندی یارانه‌ها از حمایت‌های مهم در رونق تولید است. صالحی‌نیا تاکید کرد: رونق تولید نیازمند پشتوانه قوی و ایجاد شرایط لازم برای تامین مناسب زنجیره تولید است.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت واردات کالاها گفت: در این زمینه باید از روش‌ها و مکانیزم‌های مالی در تامین و تولید مواد اولیه به نحو مطلوب استفاده کنیم. صالحی نیا افزود: برای تخصیص منابع و حل مشکلات در واحدهای تولیدی اعتباراتی پیش‌بینی شده که یکسری از آنها به صورت علی‌الحساب دریافت شده است.

وی با اشاره به تامین منابع هدفمندی یارانه‌ها و جبران هزینه‌ها، تصریح کرد: پیش‌بینی شده از صندوق توسعه ملی برای تکمیل ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: این شرایط با توجه به موافقت‌های بانک‌های عامل اجرایی می‌شود. وی گفت: در حال حاضر امکاناتی به منظور تخصیص بدهی‌ها و تامین منابع جدید برای تامین گردش در منابع، فراهم شده که بانک‌های عامل در این زمینه به صنایع یاری می‌رسانند.

رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در ادامه همایش گفت: متاسفانه هر روز با تغییر سیاست و تصویب برنامه‌های مختلف امکان برنامه‌ریزی صحیح و به موقع برای حمایت از تولیدکنندگان از بین می‌رود و افزایش بهره‌وری نیازمند برنامه‌ریزی ۵ تا ۱۰ ساله است.