دنیای‌اقتصاد - اراک - مجید نیک‌عهد: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تسریع در اجرای طرح‌ها و انجام اقدامات زیرساختی در بخش آب‌و‌خاک را از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۱ دانست که با اختصاص اعتبارات مناسب مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت. عباس مظفری با تاکید بر این مطلب گفت: مجموع اعتبارات هزینه شده در بخش آب‌و‌خاک در سال گذشته بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است که در قالب پرداخت تسهیلات مربوط به اجرای طرح‌های خاک‌ورزی حفاظتی و افزایش راندمان آبیاری با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سیاست این سازمان پیگیری روند صعودی تولید بیشتر با کیفیت بهتر است، افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی دارای مساحت و جمعیتی در حدود دو درصد کشور است، میزان تولیدات کشاورزی و دامی استان در وضعیت خوب و مناسبی قرار دارد که البته رشد کیفی تولید انواع محصولات کشاورزی یکی از مباحث مورد توجه می‌باشد.

مظفری ضمن تشریح عملکرد این سازمان در بخش‌های مختلف در سال گذشته به اجرای ۹۶۰ طرح در بخش‌های آب‌و‌خاک، تولیدات گیاهی و تولیدات دام و طیور با سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۹۰ طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۵۶ میلیارد ریال در حوزه آب‌و‌خاک اجرا شده که شامل ۲۲۵ کیلومتر طرح انتقال آب، ۱۲۰ کیلومتر لایروبی قنوات و همچنین اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در ۸۵۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان است.

مظفری در ادامه با تاکید بر اینکه پرداخت خسارات وارده به کشاورزان در قالب صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید تسریع شود‌، افزود: در سال گذشته هیچ رقمی در قالب اعتبارات مربوط به خشکسالی از سوی سازمان جهاد کشاورزی پرداخت نشد و پرداخت خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه در حوزه‌های مختلف به عهده صندوق بیمه بوده است.