دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف پور: استاندار خوزستان گفت: فرمانداران باید هر پروژه‌ای که در ارتباط با طرح مسکن مهر دارند تا پایان سال‌جاری به اتمام برسانند.

سید جعفر حجازی در پنجمین جلسه شورای مسکن استان خوزستان اظهار کرد: در بحث بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر نمی‌توانیم ریسک کنیم و آن را به سال ۹۲ واگذار کنیم، بلکه تا پایان سال‌جاری این طرح‌ها باید تعیین تکلیف شوند. وی اضافه کرد: واحدهایی که هم‌اکنون افراد در آنها اسکان داده شده‌اند در اولویت هستند و هر چه سریع‌تر باید زیرساخت‌های آنها آماده شود.

حجازی گفت: فرمانداران تمامی شهرستان‌ها موظف هستند یک برنامه زمان‌بندی به ما اعلام و بر اساس آن روشن کنند که ساخت این واحدها چه وقت به اتمام می‌رسد تا به محض تمام شدن آنها عملیات اجرایی برای احداث زیرساخت‌ها آغاز شود. استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه اداره کل تعاون استان پیگیری وصول آورده اعضای تعاونی‌های مسکن مهر را رها کرده است، بیان کرد: انتظار ما این است که در جلسه بعدی شورای مسکن استان گزارشی از میزان آورده به تفکیک شهرستان‌ها ارائه شود، همچنین اداره کل تعاون باید برای تک‌تک شهرستان‌ها وقت گذاشته و با اعضا مذاکره کنند تا هر چه سریع‌تر آورده خود را افزایش و تنظیم کنند. حجازی گفت: اعضایی که آورده آنان کم است باید آورده خود را افزایش دهند در غیر ‌این صورت حذف شوند زیرا نباید مابقی اعضا را فدای این افراد بکنیم.

وی اظهار کرد: هدف این است که نرخ تمام شده مسکن پایین آورده شود، زیرا در صورتی که نرخ بالا رود دیگر انگیزه‌ای برای ساخت‌و‌ساز باقی نمی‌ماند.

حجازی در ادامه با اشاره به اجرای زیرساخت‌ها برای مسکن مهر با بیان اینکه اخیرا مجوزی داده شده که بر اساس آن ۱۰ تا ۲۰ واحد تجاری مشارکتی در این مناطق ایجاد می‌شود، افزود: اگر سرمایه‌گذاری وجود داشت پس از ساخت‌و‌ساز این واحدهای تجاری به اندازه مبلغ سرمایه‌گذاری‌اش به وی مغازه داده می‌شود و مابقی واحدهای تجاری نیز به افراد بیکار ساکن در مسکن مهر به صورت سرقفلی داده شود. مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان نیزگفت: تا پایان سال‌جاری ۴۰هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان افتتاح و مابقی نیز تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسند. نصرالله دهقانی با بیان اینکه ۸۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان باید ساخته شوند، افزود: از این تعداد تاکنون ۲۰ هزار واحد در فواصل مختلف زمانی در شهرستان‌هایی چون اندیمشک، ماهشهر، بهبهان و آبادان به بهره‌برداری رسیده‌اند. وی در ادامه به انصراف تعدادی از اعضای تعاونی‌های مسکن مهر اشاره و بیان کرد: با شروع عملیات اجرایی این واحدها تعدادی از اعضا گمان می‌کردند با پنج میلیون تا ۱۰ میلیون ریال می‌توانند صاحب خانه شوند این در حالی است که آورده هر یک از اعضا باید بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال باشد.