دنیای‌اقتصاد - مشهد - هانیه نهرین: مدیر‌کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت‌: ۹۸۸ طرح ملی با اعتبار ۵۱۰ میلیارد تومان در استان در دست اجرا است. محمد حسن واحدی در جلسه شورای اداری خراسان رضوی افزود‌: از این تعداد، بیشترین طرح در حوزه شهرستان مشهد با تعداد ۱۷۸ مورد است که بیشترین پروژه‌ها در دستگاه‌های استان مربوط به ادارات کل راه‌و‌ترابری‌، نوسازی مدارس و شرکت برق منطقه ای استان است.

وی گفت: در اردیبهشت ماه امسال ۷۶۲ مورد از این طرح‌ها توسط ۱۵ گروه ارزیاب مورد بررسی و نظارت قرار گرفت که بر‌این اساس پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها به طور متوسط ۴۴ درصد برآورد شده است. واحدی گفت: در این میان تخصیص اعتبارات پروژه‌های ملی در حدود ۶۰ درصد است و پیش‌بینی می‌شود تا آخر تیرماه اکثر آنها به انجام برسد.

وی در حوزه دستگاهی بیشترین پیشرفت فیزیکی را مربوط به ادارات کل دامپزشکی با ۹۶ درصد‌، مسکن و شهرسازی ۹۳ درصد و دانشکده فنی و مهندسی تربت حیدریه ۸۵ درصد عنوان کرد.

واحدی افزود‌: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۰ درصد‌، سازمان زمین‌شناسی و آب و فاضلاب مشهد با صفر‌درصد هم در انتهای جدول دستگاه‌های استان به لحاظ پیشرفت فیزیکی قرار دارند. وی افزود: در مجموع تا‌کنون ۱۹ درصد پروژه‌های ملی به انجام رسیده ،۷۰ درصد در حال اجرا است و ۱۱ درصد هنوز شروع نشده است.