دنیای اقتصاد - بیرجند- محمد قربانی: معاون بهره‌برداری و مدیرکارخانه کویر تایر در بیرجند گفت: در صورت اجرای طرح توسعه شرکت کویر تایر ظرفیت ۳۰ هزار تن تولید کارخانه دو برابر شده و به حدود ۶۰ هزار تن در سال خواهد رسید. مهندس محمد حسین کمیلی در دیدار استاندار خراسان جنوبی از خط تولید این کارخانه با اعلام این مطلب افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر به صورت غیر‌مستقیم به شاغلان فعلی کویرتایر اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از مصوبات سفرهای استانی رییس‌جمهوری به خراسان جنوبی است، اظهار کرد: تحقق این طرح نیازمند مساعدت و پیگیری جدی همه مسوولان عالی رتبه استان است.

مهندس کمیلی همچنین تامین ۵۴ میلیون یورو از محل حساب ذخیره ارزی (صندوق توسعه ملی) و تایید بانک سپه به عنوان بانک عامل را دیگر خواسته این شرکت برای اجرای طرح توسعه بیان کرد.

وی در ادامه دیدار استاندار خراسان‌جنوبی در سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از خط تولید این کارخانه را موجب دلگرمی، افتخار وهمت مضاعف تلاشگران عرصه کار و تلاش دانست و گفت: این شرکت در حال حاضر برای ۱۱۶۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۲۰۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مهندس محمد حسین کمیلی ادامه داد: در این شرکت در حال حاضر روزانه ۷۶۰۰ حلقه تایر سواری، ۳۸۰ حلقه تایر باری و ۹۰۰ حلقه تایر نوار فلپ تولید می‌شود.

وی گفت: ۱۵درصد از تایر تولیدی کشور به لحاظ وزنی و بیش از ۲۲ درصد به لحاظ تعدادی در کارخانه کویرتایر این استان تولید می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار از کویرتایر به عنوان نماد صنعت استان خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: این مجموعه در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت، بهره‌وری، استاندارد، امنیت و توجه به کارگران و استفاده از نیروهای بومی در استان سرآمد است.

قهرمان رشید افزایش ۱۴ درصدی تولید تایرهای رادیال نسبت به مدت مشابه سال قبل را تحسین برانگیز دانست و تصریح کرد: تحقق این اقدام ارزشمند در سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نشانه تلاش و همت مضاعف نیروی انسانی متخصص، کارآمد و با انگیزه بوده است.

وی اجرای طرح توسعه این کارخانه را جمله اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته و حمایت‌های جدی از این طرح مصمم هستیم تا هر چه زودتر طرح توسعه این کارخانه عملیاتی شود.

رشید با بیان اینکه کویر تایر از جمله طرح‌های مهر ماندگار در استان معرفی شده است، افزود: برای تامین ۵۴ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی پیگیری‌های جدی در حال انجام است.

وی بیان کرد: به منظور رفع موانع و مشکلات مختلف استان از جمله صنعت، جلسات متعدد با معاون اول رییس‌جمهور برگزار شده که قول مساعد برای برطرف شدن این مشکلات که کویرتایر در راس آن می‌باشد داده شده است.

رشید با اشاره به بسته حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت واقدامات خوبی که برای حمایت از تولید در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: با اختصاص بسته حمایتی به صنعت استان، شاهد رونق، امید و زندگی و توسعه بیش از بیش خواهیم بود.