دنیای اقتصاد - همدان - محبوبه یادگاری: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از آغاز ساخت شهرک صنعتی صنایع دستی استان در سال‌جاری خبر داد. اسدا... بیات در نشستی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی ساخت این شهرک را از مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان عنوان کرد و گفت: این شهرک با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود.

وی در ادامه افزود: همچنین اقداماتی برای برپایی بازارچه‌های موقت و دائمی صنایع دستی در استان انجام شده است.

بیات گفت: ۲۵۰ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد و می‌توان گفت که ایران از نظر تنوع صنایع دستی رتبه اول را در دنیا دارد و استان همدان نیز با ۱۵۰ رشته مقام دوم را در کشور دارد، بنابراین جایگاه صنایع دستی همدان در کشور جایگاه قابل‌قبول و بالایی است.

وی با بیان اینکه دولت در سال‌های اخیر توجه و اهتمام ویژه‌ای به موضوع افزایش تولید و صادرات صنایع دستی داشته است، اظهار کرد: تصدی مسوولیت صنایع دستی کشور توسط یکی از هنرمندان لالجینی فرصت مغتنمی است که امیدواریم بتوانیم از این شرایط برای تقویت جایگاه صنایع دستی در استان و ایجاد تسهیلات لازم برای هنرمندان حداکثر استفاده را ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سازمان چه اقداماتی برای حمایت از هنرمندان و افزایش تولید و صادرات صنایع دستی انجام داده است، گفت: به رغم محدودیت‌هایی که در زمینه تسهیلات بانکی به ویژه بنگاه‌های زودبازده وجود دارد ما در راستای حمایت از صنایع دستی استان و تقویت آن در سال ۹۰ بیش از هفت میلیارد ریال تسهیلات در اختیار بخش صنایع دستی قرار گرفته است.