دنیای اقتصاد - بندرعباس - کاظم محمدیان: به مناسبت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و همچنین مدیرعامل شرکت مخابرات هرمزگان ۱۲۷ طرح ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات هرمزگان در بندرعباس طی مراسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مخابرات ۵ هزار نیرو استخدا‌م می‌کند

در این مراسم مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ‌از صدور اطلاعیه جذب ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این تعداد تا پایان امسال به ۵ هزار نفر افزایش می‌یابد.

سیدمصطفی افزود: هم‌اکنون ۳۲ هزار نیروی رسمی و ۴۰ هزار نفر پیمانکاری در شرکت مخابرات شاغل هستند.

افزایش درآمدها بعد از خصوصی‌سازی

این مسوول در ادامه با بیان اینکه قبل از خصوصی‌سازی مخابرات یک ریال نیز از درآمدهای این شرکت به دولت داده نمی‌شد، افزود: شرکت مخابرات علاوه بر پرداخت ۲۰ هزار میلیارد ریال سود به سهامداران خود، مبلغی برابر با ۳۰ هزار میلیارد ریال را نیز طی سال گذشته به دولت پرداخت کرده است.

سید‌هاشمی همچنین با بیان اینکه سود شرکت مخابرات در سال ۸۷ که سال نخست مدیریت بخش خصوصی بر آن است معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است گفت: این رقم در حال حاضر به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و سود سهام این شرکت نیز سه برابر شده است.

نتایج خصوصی‌سازی

وی با اعلام اینکه‌ تا قبل از خصوصی‌سازی ADSL نداشتیم، افزود: در حال حاضر تعداد پورت‌های واگذار شده در کشور توسط شرکت مخابرات به یک میلیون و ۴۰۰ هزار پورت پرسرعت رسیده است.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران در پایان گفت: در سال‌های بعد از خصوصی‌سازی تاکنون ۱۶ هزار میلیارد ریال در زمینه توسعه‌ شبکه موبایل، تلفن ثابت، دیتا و NGN اعتبار صرف شده است.

بابک تراکمه، مدیرعامل شرکت مخابرات هرمزگان نیز در این مراسم میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای ۱۲۷ طرح بهره‌برداری شده را افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی توسعه سوئیچ تلفن همراه، ۳۶ طرح موبایل - انتقال، ۲۷ طرح ثابت - سوئیچ، ۲۵ طرح ثابت - انتقال، نصب و راه‌اندازی سامانه مدیریت ارتباط با مشتری، تبدیل فیبر نوری هوایی به خاکی، راه‌اندازی سامانه طرح جامع ارتباط با مشتری، نصب ۵۹ سوئیچ ارتقای ظرفیت تلفن همراه، آنلاین کردن ۱۳۴ دفتر ICT و خرید و راه‌اندازی سیستم‌های نرم‌افزاری را از مهم‌ترین این طرح‌ها عنوان کرد.

وی همچنین تاسیس دانشگاه علمی کاربردی مخابرات در بندرعباس و تاسیس مرکز آموزش کیش را از پروژه‌های قابل افتتاح برای توسعه منابع انسانی شرکت مخابرات استان هرمزگان دانست.

افتتاح ۲۵۵ طرح بعد از خصوصی‌سازی

مدیرعامل شرکت مخابرات استان هرمزگان در ادامه از بهره‌برداری ۲۵۵ طرح در سال‌های بعد از خصوصی‌سازی با اعتبار ۲۷۱ میلیارد ریال خبر داد.

گوشه‌ای از فعالیت‌های مخابرات هرمزگان

مدیرعامل شرکت مخابرات استان هرمزگان در ادامه گفت: در حال حاضر تلفن‌های ثابت منصوبه در استان هرمزگان ۵۴۳هزار و ۲۵۸ شماره است که از این میان ۴۵۲هزار و ۸۰۲ شماره مشغول به کار است.

وی تعداد تلفن همراه مشغول به کار استان را نیز بالغ بر یک میلیون و ۴۰هزار شماره با ضریب نفوذ ۶۵ درصد دانست.

تراکمه در ادامه از فراهم شدن امکان استفاده از اینترنت و سرویس‌های متنوع آن برای ۱۸ هزار و ۸۱ مشترک با تجهیز و ارائه زیرساخت‌های شبکه اطلاع‌رسانی خبر داد و افزود: ۸۶۱ روستا از ۱۸۲۰ روستای استان از تلفن خانگی بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان ۲۸۲۵ دستگاه همگانی نصب شده است که ۱۲۲ دستگاه آن جاده‌ای است اظهار کرد: فیبر نوری به عنوان زیرساخت اصلی شبکه انتقال محسوب می‌گردد که طول این شبکه در استان هرمزگان بالغ بر ۴۶۲۲ کیلومتر است که از این مقدار ۳۸۱ کیلومتر فیبرنوری بین شهری و ۲۲۳۷ کیلومتر فیبرنوری شبکه زیرساخت کشور است.