دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: استاندار کرمانشاه در دیدار با یک هیات عراقی گفت: همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، شد اقتصاد دو کشور را به دنبال خواهد داشت. سید دادوش هاشمی با بیان اینکه در کرمانشاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد، گفت: استان کرمانشاه در ادامه روابط استراتژیک خود با عراق هیچ گونه محدودیتی در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری نمی‌بیند و همچنان آماده ارائه خدماتی است که بتواند اقتصاد مشترک بین دو کشور را تثبیت و در نهایت توسعه پایدار در اقتصاد دو کشور را در روابط خود دنبال کند.

وی با اعلام اینکه پایانه رسمی خسروی می‌تواند در تعمیق روابط دوطرف تاثیرگذار باشد؛ خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه با همه خوبی‌ها و مزیت‌های اقتصادی که در خود جای داده است قطعا می‌تواند با همکاری کشور دوست و همسایه خود عراق در توسعه روابط راهبردی خودشان تاثیرگذار باشند و با توسعه پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی، آینده شکوفا و رو به رشدی را برای خود رقم بزنند.

هاشمی همچنین در ادامه به هیات عراقی پیشنهاد توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در مرزهای مشترک دو کشور را ارائه کرد که با استقبال هیات عراقی روبه‌رو شد. استاندار کرمانشاه گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در دو کشور می‌تواند فرهنگ مشترک دو کشور را نمایان و در توسعه روابط دیرینه موثر باشد. نماینده هیات عراقی نیز در این جلسه گفت: ما نیز همچنان خواستار توسعه روابط دو جانبه و استراتژیک با ایران هستیم و از روابطی که منجر به توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان شود استقبال می‌کنیم و به این روابط ادامه خواهیم داد. وی اظهار کرد: در سفری که به استان کرمانشاه داشتیم واقعا میهمان‌نوازی کرمانشاهیان را مشاهده کردیم و از نظر ما کرمانشاه در تمامی زمینه‌ها پیشرو است و ارزش روابط استراتژیک در درون آن نهفته است.