دنیای اقتصاد - همدان - محبوبه یادگاری: در پیامی از سوی مهندس علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، همدان به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیر‌رسمی معرفی شد. در این پیام آمده است: برنامه ساماندهی و توانمند‌سازی سکونتگاه‌های غیر‌رسمی شهر همدان به عنوان پایلوت موضوع توانمند‌سازی که با مشارکت تمامی دستگاه‌ها بدون استفاده از منابع خارجی صورت پذیرفته است، می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها بوده و برکات و آثار مضاعفی در رشد و سرعت این تلاش داشته باشد.

محمد علی اسدی، مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان گفت: از سال ۸۴ تاکنون در ۵ منطقه حاشیه‌ای شهر همدان بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در قالب پروژه‌های زیر ساختی و کالبدی توسط ادارات ذی‌ربط هزینه شده است و در سال‌جاری هم مبلغ ۶۰ میلیارد ریال با هماهنگی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، استانداری و شهرداری در این مناطق هزینه خواهد شد.

توانمند‌سازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی به منظور محرومیت‌زدایی، تحقق عدالت اجتماعی، سند چشم‌انداز بیست ساله کشور و سیاست‌های دولت مهرورز، امروزه از مهم‌ترین وظایف مسوولان قلمداد می‌گردد که با مشارکت همه جانبه تمامی دستگاه‌های مسوول و مردم شروع و اقدامات ارزشمندی به منظور ارتقای شرایط محیطی، اجتماعی و اقتصادی ساکنین سکونتگاه‌های غیر‌رسمی و حاشیه‌نشینی شهر همدان صورت پذیرفته است.