دنیای اقتصاد - رشت - محدثه بی‌آزار: معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از افزایش ظرفیت تولید محصولات فولادی در استان خبر داد. به گفته علی منتظری؛ برای راه‌اندازی یک کارخانه تولید میلگرد که در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع در منطقه سیبلی شهرستان آستارا احداث شده و سالانه ۴ هزار تن محصول تولید می‌کند، بالغ بر ۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و ۱۰ نفر نیز در آن شاغل شده‌اند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ادامه داد: در ابتدای خرداد ماه سال‌جاری نیز یک کارخانه تولید لوله‌های فولادی و پروفیل آهنی با ظرفیت تولید سالانه ۴۵ هزار تن در شهر صنعتی رشت به بهره‌برداری رسیده که برای راه‌اندازی آن بیش از ۶۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و ۱۰۳ نفر نیز در آن مشغول به‌کار شده‌اند.

منتظری از دستیابی به ظرفیت تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن فولاد خام در سال‌جاری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ واحد تولید فولاد خام در استان مجموعا با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن فعالیت می‌کنند که با بهره‌برداری از کارخانه ذوب‌آهن فولاد خزر در سال‌جاری ۶۰۰ هزار تن به این ظرفیت افزوده خواهد شد.