دنیای اقتصاد - کرمانشاه: استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط و تنوع آب و هوایی، امکان تولید محصولات مختلف کشاورزی در استان وجود دارد. مهندس سید دادوش هاشمی با بیان اینکه استان در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است، ادامه داد: استان دارای ۵۰۰ میلیمتر بارندگی به‌صورت سالانه است که این موضوع زمینه مساعدی را برای تولید محصولات کشاورزی در بخش‌های مختلف پدید آورده است.

هاشمی بیان کرد: کرمانشاه دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشاورزی است که از این مقدار ۲۰۰ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم می‌باشد، اما با توجه به اجرای سدهای متعدد و دیگر اقدامات در حال انجام برای مهار آب‌های مرزی، در آینده نه چندان دور وسعت اراضی آبی استان به‌صورت چشمگیری افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به این ظرفیت‌ها، امکان رسیدن استان به جایگاه مطلوب و ایفای نقش ملی خود؛ یعنی تامین ۱۰ درصد امنیت غذایی کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد صادرات کشور به عراق از طریق استان کرمانشاه صورت می‌گیرد، گفت: توسعه بخش کشاورزی در افزایش سهم استان از بازار عراق بسیار مهم است. هاشمی گفت: این موضوع علاوه بر افزایش درآمد برای استان در توسعه کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.