مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: ۳‌هزار و ۴۴ فقره پرونده مربوط به متخلفان واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی استان منتهی به صدور رای دادگاه شده است.

یحیی عماری در گفت‌وگو با فارس در ارومیه افزود: متخلفان به بیش از ۵۲‌میلیارد و ۳۵۸‌میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند که تاکنون بیش از ۱۰میلیارد و ۴۶۷‌میلیون ریال وصول شده است. هم اکنون ۲۲۹ فقره پرونده تخلفات اقتصادی در استان در حال رسیدگی است.

عماری در خصوص رسیدگی به پرونده‌های کالای قاچاق و ارز اظهارداشت: در مدت یاد شده ۲۶۰ فقره پرونده مربوط به کالای قاچاق و ارز توسط قضات تعزیرات حکومتی رسیدگی و منجر به صدور رای شده است. وی گفت: متخلفان در این زمینه به بیش از ۱۳۷‌میلیارد و ۹۴۲‌میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گفته وی در حال حاضر ۲۳۱ فقره پرونده کالای قاچاق و ارز در این اداره در حال رسیدگی است.

عماری به بخش تخلفات بهداشتی اشاره و تصریح کرد: در همین مدت ۸۱ فقره پرونده تخلفات بهداشتی به بیش از ۲۶۵‌میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی با اشاره به عمده تخلفات روی داده ابرازکرد: تهیه خارج از ضوابط و مقررات سیمان به صورت عمده و با استفاده از اسناد جعلی از تخلفات اقتصادی مهم در استان است که در این ارتباط ۲۰ نفر متهم اقدام به توزیع ۴۱۰ تن سیمان کرده‌اند.

وی افزود: متهمان به بیش از ۴‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون ریال محکوم شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان عنوان کرد: میزان محکومیت در قاچاق مشروبات الکلی به ارزش بیش از یک‌میلیارد و ۱۹۸میلیون ریال، توزیع مواد سوختی خارج از شبکه به میزان ۴۵۱‌میلیون و ۲۰۰‌هزار ریال و گران‌فروشی یکی از شرکت‌های خدمات‌رسان به میزان یک‌میلیارد و ۲۶‌میلیون و ۷۵۰‌هزار ریال است.