احداث 50 کیلومتر راه روستایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، هومن وکیلی افزود: این طرح امسال در ۸ کیلومتر از محورهای این شهرستان به صورت روکش آسفالت در مرحله برگزاری مناقصه است و انجام عملیات خاکی راه‌های روستایی ایوب (۹/ ۰ کیلومتر)، جودر (۶/ ۲کیلومتر)، رزقانه (۶/ ۳ کیلومتر)، یزدان‌آباد (۳ کیلومتر)، قلعه محمدی - حسن آباد (۴ کیلومتر)، قتلیش پیربز (۶ کیلومتر)، ریین (۱۸ کیلومتر)، کی کی (۷ کیلومتر)، تات برزانلو (۲ کیلومتر) و سلولی-شاه اجاقی (۳ کیلومتر) مجموعا به طول ۱/ ۵۰ کیلومتر در شهرستان در حال انجام است.

وی افزود: برنامه‌‌ریزی برای اجرای طرح‌های فوق با پیش‌‌بینی تامین اعتبارات لازم در منابع اعتباری شهرستان، دو سفر استاندار به شهرستان و همچنین اعتبارات محرومیت‌‌زدایی در سال مالی ۱۴۰۰ پس از تخصیص و استفاده از ظرفیت بالای گروه‌های جهادی و سپاه و به‌کارگیری ماشین‌آلات راهداری شهرستان قابل انجام خواهد بود.

وکیلی همچنین به موافقت فرماندار شهرستان برای خرید یک دستگاه بیل مکانیکی از اعتبارات عمرانی برای بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار و تهیه بیل، ضمن ارتقای خدمات پدافندی در شهرستان و استان در بحران؛ هزینه‌های تمام شده برخی از طرح‌های راهسازی که مستلزم ترانشه‌برداری و عملیات خاکی است، کاهش پیدا خواهد کرد.

وی طلب بیش از ۸۲ میلیارد ریالی پیمانکاران در کنار افزایش ۱۰۲ درصدی هزینه آسفالت و افزایش تورم هزینه تمام شده عملیات عمرانی و حذف اعتبارات ملی راه‌های روستایی در کشور را مهم‌ترین عامل کندی پیشرفت آسفالت راه‌های روستایی شهرستان با وجود اقدامات مناسب عملیات زیرسازی با ماشین‌‌آلات راهداری و احداث پل‌‌ها دانست. وی در ادامه درباره حذف نقاط پرتصادف در جاده‌های این شهرستان گفت: برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌‌ای، درسال گذشته ضمن آشکارسازی تمامی نقاط پرتصادف شهرستان، ۷‌نقطه پرتصادف و حادثه‌خیز (زیرگذر قره خانبندی، تقاطع کشتارگاه، تقاطع فیروزه-سنخواست، قارلق، چناران شهر، تقاطع ارکان، قبل پل روگذر محور اسفراین) در راه‌های شهرستان تاکنون اصلاح و ایمن‌سازی شده و ۴ عدد از پیچ‌‌های پر‌خطر شهرستان نیز در ۶‌ماه نخست امسال ترانشه‌برداری و تعریض شد و علاوه بر آن رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز دیگر در راه‌های شهرستان در برنامه کاری سال مالی جاری قرار دارد. رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بجنورد خاطرنشان کرد: خط‌کشی، اجرای سرعتکاه و شیارهای لرزاننده عرضی و طولی محور با اولویت نقاط پر‌خطر، نصب و بهسازی بیش از هزارعدد علائم و تابلوهای ایمنی، اجرای گاردریل و برطرف کردن معایب و بازسازی حفاظ‌ها و گاردها و اجرای ریسه خاکریز در طول محورها از دیگر اقدامات انجام شده و در حال اقدام است.

وی حفاظت از حریم راه‌ها و ایمن‌‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها را از دیگر رسالت‌‌های اداره راهداری بجنورد اعلام و اظهار کرد: ایمن‌‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در سه مدرسه مجاور جاده‌ای در کلاته محمدعلی پهلوان، حمزانلو و صندل‌‌‌‌آباد شهرستان انجام خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بجنورد گفت: بازدید و نظارت بر ناوگان باری و مسافری نیز با همکاری پلیس راه بجنورد- شیروان به صورت مستمر انجام می‌شود و در این زمینه در ۶ ماه سال جاری ۵۶ مورد تخلف کشف و اقدامات قانونی صورت گرفت.

وکیلی با اشاره به تردد ناوگان باری با طول، ارتفاع، عرض و تناژ بالا گفت: رانندگان این ناوگان مکلف هستند برای تردد در محورهای سطح کشور پروانه ترافیکی دریافت و نسبت به رعایت اضافه بار اقدام کنند و در این زمینه در ۶ ماه سال جاری بیش از ۵۰ تخلف با همکاری پلیس راه شهرستان شناسایی و رسیدگی شده است.