سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه ۳۰ طرح فاضلاب توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و ۸۵ طرح توسط پیمانکاران در مناطق شرق و غرب شهر در حال اجرا هستند، افزود: تمرکز اصلی روی ایستگاه‌های پمپاژ است که شامل اورهال‌سازی سیستم‌‌های برق، مکانیکال و لایروبی بوده و این در حالی است که ایستگاه‌های پمپاژ الهادی، ولی‌‌عصر و ذکی‌زاده در غرب اهواز تاکنون بالای ۴۰ درصد پیشرفت داشته‌‌اند و افزایش پمپاژ در زمینه قدرت مکش را بهبود بخشیده است.

دشتی‌زاده افزود: اصلاح و بازسازی ۱۷۰ دستگاه پمپ فرسوده و معیوب، تهیه و نصب ۷۰ دستگاه پمپ جدید، اصلاح و به‌روز‌رسانی ۱۱۸ تابلو برق در ایستگاه‌های پمپاژ، تهیه و نصب ۳ هزار و ۲۰۰ درب فاضلاب بتنی و لایروبی بیش از ۲۱۰ کیلومتر خطوط و شبکه‌های فاضلاب از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که پیش از بارندگی‌‌ها و طی ماه‌های اخیر انجام شده است.

وی یادآور شد: طرح جامع فاضلاب می‌تواند تا حد زیادی مشکلات را کاهش دهد که این طرح اکنون ۲۵ درصد پیشرفت داشته و امید است این طرحی که اکنون توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حال اجراست، تا سه سال آینده تا مرز ۶۵ درصد پیشرفت نیز ارتقا یابد.

دشتی‌‌زاده بر لزوم تخصیص منظم و مستمر بودجه‌های اختصاص یافته تاکید کرد و گفت: تخصیص به‌‌موقع اعتبارات تا حد زیادی در سرعت‌بخشی و بهره‌‌برداری به‌‌موقع طرح‌ها موثر است و زمان‌‌بندی طرح جامع نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی همچنین از ظرفیت و امکان دفع ۵۰۰ هزار مترمکعبی شبکه فاضلاب کلان‌شهر اهواز خبر داد و اظهار کرد: در یک بارندگی ۴۸‌ساعته که حدود ۱۷ میلیون مترمکعب نزولات داشته‌‌ایم، امکان و ظرفیت دفع این حجم از آب‌‌های سطحی وجود نداشته است؛ بنابراین شبکه مجزای دفع آب‌‌های سطحی از جمله مهم‌ترین مشکلات کلان‌شهر اهواز طی سال‌های اخیر بوده است.

دشتی‌زاده به مشارکت و تعامل دو دستگاه آب و فاضلاب و شهرداری کلان‌شهر اهواز برای تغییر وضعیت آب‌‌های سطحی و فاضلاب اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در سال‌های اخیر وجود داشت و هیچ‌گاه مورد پیگیری و حل‌‌وفصل قرار نگرفت، هماهنگی و تعامل این دو دستگاه مهم و موثر بود که با عزمی جدی و در راستای کاهش مشکلات و دغدغه‌های شهروندان این کم و کاستی رفع شد.